וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של הנער שטבע למוות בצפון: "אנחנו מרוסקים"

אביו של נתנאל ואנונו מבית שמש, שטבע במהלך טיול שנתי בחצור הגלילית, הפנה אצבע מאשימה כלפי בית הספר וכלפי המציל, שהתעלם לדבריו מקריאותיו של חבריו לעזרה. "זה חוסר תשומת לב, חוסר בטיחות ורשלנות"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: מתן חדד

בבית משפחתו של נתנאל ואנונו בן ה-12 בבית שמש, שטבע אמש (שלישי) למוות במהלך טיול שנתי בחצור הגלילית, מתקשים לעכל את הטרגדיה שגבתה את חייו של בנם. "אנחנו מרוסקים", אמר האב אדי חיים לוואלה! NEWS, "אנחנו לא מאמינים ולא מעכלים את מה שקרה".

ואנונו סיפר כי ברגע ששמע שבנו טבע, הוא עשה את דרכו לבית החולים זיו שבצפת, לשם הוא פונה. "כשכל העולם כבר ידע, אני הייתי בדרך לבית החולים", אמר. "בשעה 22:00 התקשרו אלי ואמרו לי שהמצב של הבן לא טוב וביקשו לקרוא תהילים. בשעה 23:00 אמרו לי לבוא לבית החולים יחד עם אשתי. בסופו של דבר הגעתי ב-3:00 לבית החולים. ציפיתי שהוא לא ירגיש טוב כמה ימים ואני אבוא איתו הביתה, אבל שם אמרו לי שהוא הגיע ללא דופק וללא נשימה, שהם ניסו שעה להחיות אותו ולא הצליחו".

"ראיתי את נתנאל, נישקתי, חיבקתי אותו, ונפרדתי ממנו. אני עדיין לא מאמין שהוא לא פה. הרגשתי שחצי מהלב שלי נלקח ממני. הוא היה ילד כל כך מתוק, הוא אהב את החברים, כל כך פיקח ומתוק. היה אלוף בכל מה שהוא עשה".

נתנאל ואנונו, בן 12 מבית שמש שטבע למוות בטיול שנתי בחצור הגלילית. באדיבות המשפחה
"הרגשתי שחצי מהלב שלי נלקח ממני". נתנאל ואנונו/באדיבות המשפחה

ואנונו סיפר שבנו מאוד ציפה לטיול. "היה ילד טוב, אהב לשחק כדורגל, היה אלוף בשש-בש, וכי הוא מאוד-מאוד רצה ללכת לטיול ולשמוח עם החברים שלו", סיפר. ביום הטיול "הוא היה מאושר מאוד וציפה מאוד לטיול. הוא ילד חינני, ילד טוב שעם כל הבעיה של השיניים שהייתה לו, הוא הצליח להתגבר ולמצוא את החברים הטובים והנכונים. הוא אהב מאוד לשחק במונפול ובכדורגל".

על הפעם האחרונה שבה ראה את בנו, סיפר האב: "אתמול ב-5:30 בבוקר דיברתי איתו לפני שיצאתי לתפילה, ראיתי אותו בפעם האחרונה. הצעתי לו שאני אקח אותו לבית הספר עם התיק. היה לו כל כך הרבה מרץ וכוח לטיול הזה. הוא ציפה לו מאוד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שחיקה של הנהלים

"חבל מאוד שהם יצאו לטיול שמערב בתוכו בריכות למרות שמשרד החינוך הורה להם להימנע מכך"

האב הפנה אצבע מאשימה כלפי המציל ובית הספר "נווה צבי" – חינוך עצמאי, שבו למד בנו בבית שמש. "זה חוסר תשומת לב, חוסר בטיחות ורשלנות של המציל. חבל מאוד שהם יצאו לטיול שמערב בתוכו בריכות למרות שמשרד החינוך הורה להם להימנע מכך".

עוד הוא טען שהמציל בבריכה שבה טבע בנו התעלם מקריאותיו של חבריו לעזרה. "הכול זה יד מכוונת של הקב"ה, אבל יש פה שחיקה של הנהלים והאחריות של הגורמים הרלוונטיים. חברים שלו סיפרו לנו שהם באו למציל כדי לספר לו שיש ילד שטובע, והוא אמר להם שזה רק התמונה שהודבקה לתחתית הבריכה והם טועים. היה ילד נוסף שאמר שהוא צעק ולקח זמן עד שהוא התייחס".

חוקרי תחנת ירדן עצרו לחקירה את המציל שעבד במקום ובית משפט השלום בקריית שמונה האריך הבוקר את מעצרו ביממה.

מחקירה ראשונית עולה המציל החל בפינוי הקהל לקראת סגירת הבריכה ואז הבחין בדמות בקרקעית. משהבחין בנער, משה אותו וביצע בו פעולות החייאה. נוסף למציל, גם המדריך מטעם בית הספר שהיה אחראי על הקבוצה נחקר באזהרה. בתום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית.

בריכת השחייה בחצור הגלילית, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הבריכה בחצור הגלילית/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

ואנונו ביקש להעביר מסר להורים: "אל תוותרו. תלכו עם הילד שלכם לטיולים. לפחות שלושה או ארבעה הורים שיצטרפו לטיולים השנתיים של מוסדות החינוך. אי אפשר שמאבטח אחד או מציל בודד יישאו באחריות של כל כך הרבה ילדים".

נתנאל היה הבכור מבין חמישה ילדים, שני בנים ושלוש בנות. הוא הותיר אחריו את אביו, אדי, ואת אימו מלכה. הלוויתו תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין בבית שמש.

"המציל הוא מלח הארץ, העיסוק עם ילדים הוא מרכז עולמו"

עורכי הדין רונן יאיר ויראת בנדלק המייצגים את המציל מסרו: "החשוד מביע את צערו הקשה על מותו של הילד ומביע השתתפות עמוקה וכנה בצערה של המשפחה. נסיבות האירוע עוד נבדקות והחקירה רק בראשיתה. למרות שבשלב משפטי זה חומרי החקירה לא נחשפים בפנינו, בית המשפט מצא לנכון לשתף אותנו בחלק מהממצאים והעדויות ששופכות אור על התנהלותו של מרשנו לפני האירוע ואחריו. אנחנו מברכים את בית המשפט על שהחליט לאזן בין הממצאים לבין זכויותיו של החשוד והאריך את מעצרו ביום אחד בלבד, זאת בשעה שהמשטרה ביקשה להאריך את המעצר בשישה ימים. מדובר באיש שהוא מלח הארץ, אין לו עבר פלילי, הוא שימש כמציל בשייטת 13, בניו משרתים כקצינים ביחידות מובחרות ובמשך שנים ארוכות הוא תורם לעמותות. העיסוק עם ילדים הוא מרכז עולמו. הסיטואציה הטרגית הזאת נפלה עליו כרעם ביום בהיר".

לגרסתו של המציל, למקום הגיעה קבוצה של כ-20 תלמידים מלווים בארבעה רבנים ומדריך. הילדים יצאו מהבריכה בשעות הערב והתאספו לארוחה בשטח הבריכה. "אחרי שהוא ווידא שאף אחד לא נותר בבריכה הוא הכניס לתוכה רובוט ניקוי", טענו הסניגורים. "כלומר, ברור שבאותו רגע לא היה אף אחד בבריכה ושהוא השתמש בכל אמצעי הזהירות הנדרשים. יכול להיות שבהמשך, אחרי שכל התלמידים יצאו מהבריכה, הילד שטבע מעד או החליק על שפת הבריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully