וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל חדש לתנועה הקיבוצית: ניר מאיר מקבוצת שילר

24.6.2015 / 8:33

מספירת 95% מהקלפיות, עולה כי מאיר, שמילא בשני העשורים האחרונים שורה של תפקידי מפתח ביצועיים בתנועה, זכה ב-45.4% מהקולות. ח"כ הרצוג: "הוא אדם מנוסה וערכי, שמשלב חזון מעמיק עם כושר ביצוע מוכח"

ניר מאיר - מזכ"ל התנועה הקיבוצית. ראובן קופיצ'ינסקי,
"שליחות ערכית גדולה שלצידה אחריות עצומה". ניר מאיר/ראובן קופיצ'ינסקי

בתום ספירת 245 קלפיות שהוצבו ב-258 קיבוצים, עולה הבוקר (שלישי) כי מזכ"ל התנועה הקיבוצית החדש הוא ניר מאיר, שהשיג 45.4% מקולות הבוחרים. ועדת הבחירות מסרה כי עד חצות טרם התקבלו תוצאות ההצבעה ב-13 קלפיות, ולפיכך לא ניתן להכריז על התוצאות הסופיות. עם זאת ב-95% מהקלפיות הוביל מאיר בפער של יותר מ -20% מהמתמודד הבא אחריו, ולפיכך ניתן לראות בו כמנצח הגדול של מערכת הבחירות.

מאיר, בן 59, דור שלישי בקבוצת שילר, נשוי לשגית ואב לארבעה ילדים החיים בקיבוץ. בשני העשורים האחרונים הוא מילא שורה של תפקידי מפתח ביצועיים בתנועה, בהם יו"ר הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יו"ר ברית פיקוח, יו"ר האחזקות בתנובה, יושב הראש ביותר מעשרה קיבוצים, בהם כפר עזה וניר עם שבעוטף עזה, חבר מזכירות בתנועה ויו"ר ומנכ"ל חברת "ק.מ.ה" לניהול קיבוצים.

עוד בוואלה!NEWS:
בפעם הרביעית החודש - רקטה התפוצצה בעוטף עזה: "אנחנו בני ערובה"
מנכ"ל בנק הפועלים ביקש להרחיק פעילים; צפו בקבלת הפנים בביהמ"ש
"התאורה נפלה על אנשים, בואו דחוף": השיחה למד"א אחרי האסון בחתונה

איתן ברושי. דניאל צ'צ'יק
עכשיו בכנסת. המזכ"ל היוצא איתן ברושי/דניאל צ'צ'יק

מאיר יחליף בתפקידו את המזכ"ל המכהן בשנתיים האחרונות, איתן ברושי, שנבחר לאחרונה בבחירות לכנסת ה-20, ומכהן כח"כ מטעם המחנה הציוני.

מיד לאחר שנודעו לו התוצאות, אמר מאיר כי הוא מתכוון להחזיר את התנועה הקיבוצית אל מוקדי העשייה החברתית בישראל. "אני רואה בתפקיד מזכ"ל התנועה שליחות ערכית גדולה שלצידה אחריות עצומה", אמר. "בפני התנועה הקיבוצית עומדים אתגרים גדולים וגורליים, אשר על מנת לעמוד בהם בהצלחה חובה עלינו לשלב ידיים יחד עם כל הכוחות המרכזיים והאיכותיים שיש לנו להציע. אני מודה מקרב לב לאלפי התומכות והתומכים שהביאו את הניצחון".

מול מאיר התמודדו על תפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית גם יונה פריטל מקיבוץ מעלה החמישה, מרקי לוי מקיבוץ זיקים, נגה בוטנסקי מקיבוץ בית השיטה ונימרוד מדר מקיבוץ ניר אליהו. שיעור ההצבעה המסתמן בבחירות הוא 35%.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אתגרים עצומים

בחודשים האחרונים ניהלו המתמודדים מסע בחירות אינטנסיבי בקיבוצים ברחבי הארץ, שבו הם עברו מקיבוץ לקיבוץ ונפגשו עם קהל המצביעים. כל מועמד פרש את משנתו למילוי התפקיד ואת העקרונות שבכוונתו להוביל ולקדם מול הציבור ומול גורמי ממשל בשורה ארוכה של תחומים, בהם כלכלה, קהילה, דיור, בריאות ורווחה, משפט, חינוך וביטחון.

בתום הערב ביקש יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, לברך את מאיר על זכייתו בבחירות. לדברי ח"כ הרצוג, "ניר הוא אדם מנוסה וערכי, שמשלב חזון מעמיק עם כושר ביצוע מוכח". הרצוג ציין כי עומדים בפניו אתגרים עצומים בשמירה על הזהות הייחודית של הקיבוצים והתאמה של הרוח הזו, שבונה ומפתחת את הארץ, לתקופה הסוערת שבה אנו חיים, והמשך שילובה באחריות ובמנהיגות בחברה הישראלית ביצירתיות והכישרון המאפיינים אותו. "אני בטוח שניר יעמוד באתגרים ביצירתיות ומבטיח לו את כל הסיוע שאני והמחנה הציוני נוכל לתת". מאיר ייכנס באופן רשמי לתפקידו בישיבת מועצת התנועה הקיבוצית שתתקיים בשבוע הבא ברמת אפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully