וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני נערים בריטים נעצרו בחשד שגנבו חפצי אסירים מאושוויץ

שני הנערים, שביקרו במחנה ההשמדה בפולין במסגרת סיור לימודי, מוחזקים בידי המשטרה המקומית, ששוקלת לפתוח נגדם בהליכים. ברשותם נמצאו סיכות שיער, כפתורים ומשקפיים. הם הביעו התנצלות

חפצים שנגנבו בידי נערים בריטים שביקרו באושוויץ, יוני 2015. משטרת פולין, אתר רשמי
הפצים שנמצאו ברשות הנערים/אתר רשמי, משטרת פולין

שני נערים בריטים נעצרו אתמול (שני) לאחר שגנבו חפצים ממחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין. משטרת פולין מסרה כי היא שוקלת להגיש נגדם כתבי אישום ואם יורשעו הנערים הם עלולים להישלח לעד עשר שנות מאסר. שני הנערים בני ה-17, שלומדים בתיכון בעיר קיימברידג', הביעו התנצלות על כך ש"לקחו חפצים ללא מחשבה" מהאתר. השניים ביקרו במקום כחלק מסיור לימודי במחנה ההשמדה.

מהתיכון שלהם נמסר כי "הנערים ניסו לשמור אצלם חפצים שמצאו על הרצפה". הם נעצרו בחשד שגנבו סיכות שיער, כפתורים ומשקפיים שהיו שייכים לאסירים שהיו במחנה. דובר מטעם מוזיאון שפועל באוושוויץ מסר כי השניים זוהו כשהם מתנהגים באופן מחשיד בסמוך למבנה שבו החזיקו השומרים הנאצים את חפצי האסירים המוחמרים.

ניצול שואה נוגע ב"קיר המוות" במחנה ההשמדה אושוויץ, ינואר 2015. רויטרס
1.1 מיליון בני אדם, רובם יהודים, נרצחו באושוויץ/רויטרס

קרן פולוק, מנהלת הקרן לחינוך השואה, אמרה כי היא "בהלם" מגניבת החפצים שמיוחסת לשני הנערים הבריטים. "כל חפץ שנמצא באושוויץ-בירקנאו מספר סיפור של יותר ממיליון בני אדם, שנרצחו בברוטליות על ידי הנאצים", אמרה. "תקרית זו מצביעה על כך שעבודתנו חיוניות עכשיו יותר מתמיד". לדבריה, "יש לנו חובה לחנך את הדור הבא כדי למנוע בורות ושנאה, כשבמהלך 15 שנים שבהן אורגנו במקום טיולים עבור אלפי בני נוער, לא הייתה תקרית כזאת".

כ-1.1 מיליון בני אדם, רובם יהודים, הושמדו במחנה בין 1940 ל-1945, אז שוחרר אושוויץ-בירקנאו על ידי הצבא הסובייטי. מחנה ההשמדה, שממוקדם בסמוך לעיר קרקוב שבדרום פולין, היה הגדול ביותר שהוקדם בידי הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully