וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד המהומה בהפגנת יוצאי אתיופיה: "שולחנות עפו, כמו בצונאמי"

23.6.2015 / 15:28

במהלך ההפגנה של קהילת יוצאי אתיופיה במרכז תל אביב, חלק מהמשתתפים החלו להתפרע בכמה בתי קפה הסמוכים לכיכר רבין. "ישבנו בלנדוור ופתאום המון הגיע והתגודד ליד השולחנות. זה בשנייה התלקח"

צילום מסך

סרטון שהגיע לידי וואלה!NEWS מתעד את ההמולה שהתפתחה אמש (שני) במהלך ההפגנה של קהילת יוצאי אתיופיה בלב תל אביב. המשתתפים, רובם יוצאי אתיופיה, הפגינו מול קריית הממשלה בעיר ויצאו מרחוב קפלן לעבר כיכר רבין, באישור המשטרה. סמוך לשעה 20:30 החלו המפגינים להתפרע במסעדות הסמוכות למקום ההפגנה, ובין היתר יידו אבנים לעבר השוטרים והשליכו כיסאות ושולחנות בבית הקפה "לנדוור" ומסעדת "ברסארי".

בתגובה, מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, בנצי סאו, הורה על תגבור הכוחות. השוטרים אף השתמשו באלות לפינוי המפגינים, וכן הובאו מכוניות להתזת מים ופרשים. 15 מפגינים נעצרו. אחד הנוכחים סיפר: "ישבנו בלנדוור ופתאום המון הגיע לבית קפה והתגודד ליד השולחנות. היה בום והם התנפלו כמו בצונאמי, העיפו את הבחורה לידי, שולחנות וכסאות עפו באוויר, זה בשנייה התלקח. לא ציפינו לזה. עפו עלינו אנשים, היו מכות ודחיפות של שוטרים. המחאה לגיטימית, אבל אלימות היא לא הדרך".

הפגנת יוצאי אתיופיה, תל אביב, 22 ביוני 2015. ראובן קסטרו
"מה שהמדינה עושה לקהילה זה בלתי-נסלח". מעצר מפגין, אמש בכיכר רבין/ראובן קסטרו

המפגינים נשאו שלטי מחאה, בין היתר עם הכיתובים: "אנחנו בית ישראל, אף אחד לא יכול לקחת מאיתנו את הזהות הזו" ו"אין לי ארץ אחרת, גם אם הגזענות בוערת". דסלה טקלה, אחד המשתתפים בהפגנה, קרא יחד עם המפגינים: "אנחנו פה נושאים תפילה כדי שהקהילה תראה ימים טובים יותר. שוב נעשה היסטוריה. מה שהמדינה עושה לקהילה זה בלתי-נסלח, סגירת התיק לשוטר היא פשע בתוך פשע".

המפגינים מחו בין היתר על הגזענות הממוסדת, לטענתם, נגד בני העדה, על סגירת החקירה הפלילית בעניינו של השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה ועל האלימות המשטרתית המופנה, לדבריהם, כלפי יוצאי אתיופיה. "אנו, כאזרחי מדינת ישראל, מצרים על החלטה זו ומרגישים מופקרים לאלימות וגזענות כלפינו בחסות החוק. החלטת היועץ המשפטי היא רק החלטה אחת מיני רבות של רשויות המשפט והצדק נגד אזרחים יוצאי אתיופיה רק בעשור האחרון", נמסר מהמטה הכללי של מאבק הקהילה.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully