וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ נגוסה לוואלה!NEWS: להקים ועדה לבדיקת התנהלות מח"ש

דב גיל-הר

22.6.2015 / 12:40

לקראת חידוש מחאת יוצאי אתיופיה בצהריים קורא ח"כ אברהם נגוסה מהליכוד להקים ועדה בראשות שופט בדימוס לבדיקת התנהלות השוטרים. "זה לא ייתכן שכל האומה ראתה את תיעוד האלימות נגד החייל, והתיק נסגר"

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

לקראת חידוש מחאת יוצאי אתיופיה היום (שני) בצהריים קורא ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) להקים ועדת בדיקה לבחינת התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש): "זה לא יכול להיות שהקהילה זועמת, ומתעלמים ממנה".

נגוסה סיפר כי כתב מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ובו מחה על סגירת התיק נגד השוטר שהיכה את החייל דמאס פיקדה. "יש פער גדול בין הסרט המתעד את האירוע, להחלטת היועמ"ש לסגור את התיק. יש לנו תחושה קשה. לא ייתכן שכל האומה ראתה את הסרט המתעד את האלימות, והתיק נסגר".

נגוסה הגיב לביקורת נגדו, על כך שהוא לא משתתף בהפגנות יוצאי העדה, שאליה משתייך, ואמר כי במקרה הנוכחי הוא אינו יכול לקחת חלק משום שזה יום של הצבעות בכנסת. הוא הוסיף כי הוא השתתף בכל ההפגנות שנעשו במסגרת החוק.

דמאס פיקדה, החייל האתיופי שהותקף על ידי שוטרים ללא סיבה, מאי 2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"יש פער בין הסרטון המתעד את הכאתו לסגירת התיק". החייל דמאס פיקדה/צילום מסך, מתוך פייסבוק

לגבי תחקיר "ידיעות אחרונות" שלפיו עדיין לא מתירים לבני הקהילה לתרום דם, אמר כי הוא מתכוון לשוחח על כך עוד היום עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. "זה לא ייתכן שאחרי שיש כבר המלצה של ועדה מקצועית, לא מתירים לבני הקהילה לתרום. זה אבסורד שבמדינה דמוקרטית אזרחים מופלים על רקע מוצא בתרומת דם".

לגבי ציוץ הטוויטר מעורר המחלוקת של אשת השר ג'ודי שלום ניר מוזס, שכתבה אתמול "איך אובמה שותה את הקופה שלו? שחור וחלש", אמר: "כל אחד וסגנונו. דברים כאלה לא ראויים, בוודאי לא ממישהי כמוה, זה לא מכבד את ישראל. טוב שהבינה שהיא טעתה וטוב שהתנצלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully