וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים בהלם: גופת תינוק הוחבאה בארון קבורה של בישוף שוודי

22.6.2015 / 13:12

ארון קבורתו של הבישוף השוודי פדר ווינסטרפ נפתח כבר מספר פעמים בעבר - אך רק כעת גילו החוקרים שמתחת לרגליו מסתתר לו תינוק קטן שחמק מעיניהם בכל השנים הללו. עכשיו הם מנסים לגלות מי הילד ואיך הוא הגיע לשם

LundUniversity

במשך 336 השנים בהם הבישוף הנכבד פדר ווינסטרפ שכב במנוחת עולמים בארון קבורתו במרתף של הקתדרלה המפוארת לונד שבשוודיה, הוא הסתיר סוד כמוס: גופה של תינוק זעיר חבויה מתחת לרגליו.

גופתו של התינוק, ככל הנראה בן 5 חודשים, נחשפה לראשונה רק עכשיו - על אף שארון הקבורה נפתח כבר מספר פעמים בעבר וגופתו צולמה כבר לפני כמעט מאה שנים כדי לתעד את רמת השימור יוצא הדופן שלה. "כשערכנו סריקת CT על ארון הקבורה של מר ווינסטרפ גילינו פתאום שהוא לא לבד בארון הזה", סיפר פר קרסטן, מנהל מוזיאון ההיסטוריה באוניברסיטת לונד, "למעשה יש לו שותף, תינוק קטן שהוסתר מתחת לרגליו בתחתית הארון - שיתכן שיש ביניהם איזשהו קשר". הבישוף והתינוק צפויים לעבור בדיקות DNA כדי לבדוק האם יש ביניהם קשר דם. קרסטן מאמין שהתינוק נועד לקבורה לא ראויה - ללא קידושין - ולכן מישהו ניצל את קבורתו של הבישוף כדי להעניק לתינוק מקום מנוחה נוצרי.

גופתו של הבישוף שמתחתו נמצאה גופת תינוק בן 5 חודשים. Gunnar Menander, אתר רשמי
גופתו של הבישוף שמתחתיו נמצאה גופה של תינוק/אתר רשמי, Gunnar Menander

גופתו של ווינסטרפ היא אחת הגופות השמורות ביותר שנמצאו באירופה מהמאה ה-17, כשפניו המזוקנים מצומקות אך עדיין ברורות ובגדיו - גלימה מקטיפה וכפפות עור שצבעם דהה מעט - נמצאו בשלמות מפתיעה ממש. ווינסטרפ היה אדם מלומד, מדען, אספן, תיאולוג ואחד ממייסדי אוניברסיטת לונד שנוסדה ב-1666 ונמצאת כיום ברשימת 100 האוניברסיטאות הטובות בעולם. ווינסטרפ מונה לבישוף של לונד ב-1638, והחזיק בתואר גם כשהמחוז עבר מהשלטון הדני לשליטה של הממשל השוודי. הוא מת בשנת 1679 - ככל הנראה מדלקת ריאות, לאחר שסבל מכמה מחלות קשות לא פחות כגון דלקת פרקים, אבנים בכיס המרה, בעיות בקצב הלב וייתכן גם שחפת.

עוד באותו נושא

נפתרה תעלומת גופה בת 350 שנה שנקברה לבושה עם הלב של בעלה

לכתבה המלאה
התצלום שחשף את התינוק המסתורי שנקבר מתחת לבישוף. Lund University, אתר רשמי
הצילום שחשף את התינוק המסתורי המוחבא בארון הקבורה של הבישוף/אתר רשמי, Lund University

ארון הקבורה שלו נפתח שוב לאחרונה כדי לבצע בדיקות נוספות בעזרת טכניקות מדעיות מודרניות,שגילו שמתחת לעשבים בהם נקבר נמצאת גופה של תינוק. עוד הופתעו החוקרים לגלות שהגופה של התינוק אינה חנוטה, וכי הוא מיובש באופן טבעי - כשכל איבריו הפנימיים עדיין שם. העשבים בהם נקברו השניים נועדו ככל הנראה להסוות את הריח הרע של הגופה ולעזור לשמר את השרידים. לאחר שהחוקרים יסיימו לבצע את הבדיקות הנוספות, השניים יקברו מחדש ביחד - בדיוק כפי שנמצאו לראשונה.

עוד ב"אסור לפספס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully