וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין באיטליה מנצל את משבר ההגירה ונוגס בכוחו של ראש הממשלה

מפלגת השלטון של מתיאו רנצי איבדה מכוחה בבחירות האזוריות והמקומיות במדינה בשל גלי ההגירה הבלתי-פוסקים ורפורמה שנוי מחלוקת בכלכלה. "הליגה הצפונית", מפלגת הימין הקיצוני, הגיעה למקום השלישי

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי מצביע בבחירות המקומיות במדינה, 1 ביוני 2015. AP
כוחו נפגע. ראש ממשלת איטליה רנצי בקלפי, אתמול/AP

ברקע גלי המהגרים והרפורמה בכלכלה, מפלגתו של ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי איבדה מכוחה בצפון המדינה לטובת מפלגות הימין בבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול (ראשון). עם זאת, המפלגה הדמוקרטית רשמה תוצאות טובות יותר במרכז המדינה ובדרומה, כשהצלחה להדיח את המושל הימני של מחוז קמפנייה.

בבחירות נבחרו מושלים של שבעה מתוך 20 מחוזות המדינה וכן התקיימו בחירות על ראשות יותר מ-700 רשויות מקומיות. מפלגת השלטון קיבלה רק 23.7% מקולות הבוחרים, לעומת 41% שבהם זכתה בבחירות לפרלמנט האירופי בשנה שעברה. אל המקום השני הגיעה המפלגה האנטי-ממסדית "תנועת חמישה כוכבים" עם 18.4% ומפלגת הימין הקיצוני "הליגה הצפונית", המתנגדת לאיחוד האירופי ולהגירה, זכתה ב-12.5%. מפלגת "פורצה איטליה", מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני קיבלה רק 10.7% מקולות הבוחרים.

התקרית המביכה של ברלוסקוני

"הליגה הצפונית" הצליחה מעבר לבסיס כוחה בוונציה, כשבבחירות לראשות מחוז ליגוריה זכה ג'ובאני טוטי, שגובה בידי המפלגה ובידי מפלגתו של ברלוסקוני. ליגוריה נחשבת למעוז של השמאל באיטליה, אולם מפלגת השלטון איבדה את האחיזה במחוז מאחר שמועמד נוסף מטעם השמאל פיצל את קולות המחנה. רנצי יצר לעצמו יריבים רבים מבית, מאחר שהרפורמות שהוא מתכנן במערכת הפוליטית, בכלכלה ובחינוך סוטות, לטענתם, מהקו הרשמי של המפלגה ונוטות לימין. "הליגה הצפונית" הצליחה לגרוף את הניצחון גם במחוז ונטו, שבצפון המדינה, שבראשותו יעמוד לוקה זיה.

עם זאת, במחוז קמפניה, שמדרום לבירה רומא, וינצ'נזו דה לוקה, נציג המפלגה הדמוקרטית, קיבל כמעט 40% מקולות הבוחרים ועקף את המושל המכהן. מפלגת השלטון זכה גם בבחירות במחוזות טוסקנה, אומבריה, מארקה ופוליה.

לפני ההצבעה, נקלע ראש הממשלה לשעבר ברלוסקוני למבוכה - בעצרת בחירות בעיירה סגרטה, שנמצא מחוץ למילאנו, שאל מנהיג מפלגת "פורצה איטליה" את אחד הנוכחים מה שם המועמד מטעם המפלגה לראשות העיירה. ברלוסקוני קרא לכולם "להצביע לפאולו" ורק אז גילה כי פאולו מיקיילי הוא איש שמאל שמתחרה במפלגתו וזוכה לתמיכת מפלגת השלטון. ברלוסקוני בן ה-78 היה ראש הממשלה שלוש פעמים, בין 1994 ל-2011. הוא הכריז על רצונו לשוב לפוליטיקה מוקדם יותר השנה, אחרי שבית המשפט העליון באיטליה זיכה אותו בחודש מרץ מקיום יחסי מין עם קטינות ומניצול סמכותו לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully