וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "מדוע בעלות הברית לא הפציצו את אושוויץ?"

22.6.2015 / 0:17

בנאום בפני אלפי צעירים בעיר טורינו שבאיטליה, תקף פרנציסקוס את תעשיות הנשק וכן את אזלת ידן של המעצמות במלחמת העולם ה-2. "היו להן תמונות של המסילות שהובילו יהודים, נוצרים והומואים להשמדה"

האפיפיור פרנציקוס במהלך עצרת בעיר טורינו, איטליה, 21 ביוני 2015. רויטרס
"הצביעות - המטבע של היום". האפיפיור בטורינו, אתמול/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס תקף אתמול (ראשון) את תעשיות הנשק וכן את העובדה שבעלות הברית לא תקפו במהלך מלחמת העולם השנייה את מחנה ההשמדה אושוויץ, על אף שידעו מה מתרחש שם. במהלך עצרת שנערכה בעיר טורינו שבאיטליה, שבה השתתפו אלפי צעירים, טען האפיפיור כי "בני אדם שמייצרים כלי נשק או משקיעים בתעשיות הנשק אינם יכולים לקרוא לעצמם נוצרים".

"אם תסמוך רק על בני אדם, אתה תפסיד", אמר במהלך נאומו הארוך והלא מתוכנן על מלחמה, על פוליטיקה ועל אמון הציבור. "זה גורם לי לחשוב שבני אדם, מנהל ואנשי עסקים שמכנים את עצמם נוצרים ומייצרים נשק הם צבועים", טען לקול מחיאות כפיים. "הצביעות היא המטבע של היום. הם (האנשים שמייצרים נשק) אומרים דבר אחד, ועושים דבר אחר".

האפיפיור פרנציקוס במהלך עצרת בעיר טורינו, איטליה, 21 ביוני 2015. רויטרס
"מי שמייצר נשק לא יכול לקרוא לעצמו נוצרי"/רויטרס

במהלך נאומו התייחס פרנציסקוס גם לשתי מלחמות העולם ולשואת העם היהודי. "למעצמות הגדולות היו תמונות של מסילות הרכבת שהובילו למחנות השמדה כמו אושוויץ, שבאמצעותן הרגו יהודים, נוצרים, הומואים, כל אחד. מדוע הם לא הפציצו?", תהה.

הוא אף דיבר על "הטרגדיה הגדולה שעברה ארמניה" במהלך מלחמת העולם הראשונה, אך לא השתמש מפורשות במילה "שואה". זאת לאחר שבחודש אפריל, באירוע לציון מאה שנה לטבח, גרם האפיפיור לתקרית בינלאומית עם טורקיה, כשכינה את רצח מיליון וחצי הארמנים "השואה הראשונה של המאה ה-20". בעקבות זאת החזירה טורקיה, שירשה את האימפריה העותמאנית, את שגרירה מהוותיקן. אנקרה מכחישה כי ההרג ההמוני של הארמנים היה חלק מתכנית מאורגנת של האימפריה שעמדה בפני קריסה.

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully