וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הרב-תרבותית לתרבות בישראל

21.6.2015 / 10:00

למרגלות המצדה תעלה האופרה "מעשה שמשון" המבוססת על מחזהו הרמח"ל. בהפקה המוזיקלית "ניגוני הלוויים האבודים ישתתפו ריטה, שלמה ארצי, שולי רנד, אברהם פריד ושלמה בר. המשורר אליעז כהן מציג חזון תרבותי עתידי

אופרה במצדה. יוסי צבקר,
אופרה במצדה/יוסי צבקר

כולם דברו על המלחמה שתפרוץ בקיץ 2015. גופי המודיעין התחרו ביניהם באיזו חזית זה יקרה: בצפון, בדרום ואולי בשתי החזיתות במקביל. לבסוף התפרצה מלחמת התרבות בכל החזיתות. בהסכמי-הביניים שנכפו על הצדדים על ידי נשיא המדינה ריבלין, הוחלט על הקמתה של "המועצה הרב-תרבותית לתרבות בישראל", גוף מייעץ בעל סמכויות ביצוע ותקצוב עצמאי בסדר גודל מקביל לתקציב השנתי של משרד התרבות, העומד על כ-420 מיליון ש"ח.

במסיבת העיתונאים שנערכה ערב ראש השנה תשע"ו בישרו ראשי התחומים בוועדה על ההפקות הבולטות בתחומי התרבות השונים לשנה החדשה:

בתחום המוסיקה: "ניגוני הלוויים האבודים" - מסורות מוסיקליות מכל עדות ותפוצות ישראל, המתקשרים לכיסופים לציון ולירושלים, יוצגו לציבור כהפקה מיוחדת שתעלה בהיכלות התרבות המרכזיים ברחבי הארץ, וכן תופק כדיסק אלבומי מהודר. בין האמנים הבולטים שייקחו חלק בפרויקט נמנים: ריטה, שלמה ארצי, שולי רנד, אברהם פריד, שלמה בר, אהוד בנאי, חוה אלברשטיין ועוד רבים. עלות הפרויקט נאמדת ב-17 מיליון ש"ח.

מתי בפעם האחרונה – ריטה.
תופיע לצד אברהם פריד. ריטה

בתחום אמנויות הבמה: ביוני 2016 תיערך למרגלות המצדה הפקת הבכורה העולמית של האופרה "מעשה שמשון", המבוססת על מחזהו של ר' משה חיים לוצאטו, הידוע בכינויו: הרמח"ל. ההפקה, שתוקצבה בסכום שיא של 26 מיליון ש"ח גואלת מתהום השכחה את מחזהו המסעיר של הרמח"ל, רב מקובל, משורר ומחזאי בן המאה ה-18 , שנרדף על ידי חלק מחכמי ישראל בשל עיסוקו במיסטיקה וב"תיקשור" עם ישויות רוחניות, וכן בשל כתיבתו הנועזת, כמו במחזה זה, המתאר את חייו ומותו של שמשון ואת התמודדותו עם דלילה, היא בת-דמותה של "לילית" מן המסורת הקבלית.

להפקת הענק "מעשה שמשון" חברו יחדו האופרה הישראלית וקבוצת ה"תיאוטרון", מבית מדרשו וחזונו של הרב מנחם פרומן ז"ל. זו ההפקה הגדולה ביותר מתחום האופרה והתיאטרון שנראתה אי-פעם בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
seperator

מתוך פרויקט: "גברתי השרה זאת התרבות שלי"

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully