וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טעות של המשטרה: מורשע ביבוא סמים זוכה אחרי 12 שנה

21.6.2015 / 11:07

צעיר ישראלי שהתגורר בהודו הורשע ביבוא סמים לארץ לאחר שנמצאו אצלו מחרוזות שבהן נדחסו בצורה מתוחכמת שני ק"ג גראס. אחרי שהמשטרה איבדה את התמונות והסרטים ששימשו ראיות - הצעיר זוכה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השרשראות שבהן הועברו לכאורה הסמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

12 שנים אחרי שצעיר ישראלי שהתגורר בהודו הורשע ביבוא סמים – בית המשפט זיכה אותו מכל אשמה. הסיבה לזיכוי המאוחר היא טעות של המשטרה, שאיבדה את התמונות והסרטים ששימשו ראיות בתיק נגד הצעיר.

ב-2003 גילו כלבי המכס בנתב"ג, המאומנים היטב באיתור סמים, עניין מיוחד במחרוזות צבעוניות שנשלחו מהודו. בדיקה מדוקדקת גילתה שמדובר בגראס הודי איכותי שנדחס בשיטה מתוחכמת, צופה בגבס, נצבע וחובר כך שיראה כמחרוזות עשויות מלאכת יד. המחרוזות, במשקל של כשני ק"ג, נשלחו על ידי מטייל ישראלי השוהה זה כמה שנים בהודו לבית הוריו ולאחיו. משטרת ישראל פתחה בחקירה והחלה לעקוב אחר המשלוחים עד שמצאה בחיפוש בביתו של הצעיר מחרוזות נוספות המכילות את הסם.

ביולי 2008 הוגש נגד הצעיר כתב אישום בבית משפט השלום בירושלים באשמת יבוא סמים. במשך שבע שנים נערך המשפט, וסנגורו עו"ד אריאל עטרי טען כי יש לזכות את הנאשם מאחר שחוות הדעת של המשטרה לא סיפקה ראיות לכך שהמחרוזות שנתפסו בשדה התעופה אכן נבדקו במעבדה. עוד התברר כי תיעוד בדיקת הסמים שבהם סרטונים ותמונות שהיוו ראיות במשפט - אבדו.

"המשטרה עשתה הכול כדי שהאמת לא תצא לאור"

למרות זאת, באפריל 2013 הרשיעה סגנית נשיאת בית המשפט השלום, השופטת חגית מאק-קלמנוביץ, את הצעיר ביבוא סמים וגזרה עליו חצי שנת עבודות שירות, קנס בסך 10,000 שקלים ומאסר על תנאי. סנגורו עתר למחוזי וזה החזיר את התיק לבית משפט שלום. שם חזר בית המשפט והרשיע את הצעיר. הסנגור ערער בשנית לבית המשפט מחוזי, והפעם הוחלט לזכות את הצעיר מחמת הספק, מאחר שהמשטרה לא הצליחה למצוא את התמונות ואת הסרטונים שהיוו הוכחה לכתב האישום.

"משטרת ישראל עשתה הכול במשך 12 שנים כדי שהאמת לא תצא לאור", אמר סנגורו של הנאשם שזוכה, עו"ד אריאל עטרי. "בית המשפט המחוזי זיכה את הנאשם לאחר שקבל את טענותינו שלפיהן אין קשר בין החבילות שנמצאו בשדה התעופה לבין הגראס במשקל שני ק"ג שהגיע למטה הארצי של המשטרה. חבל שנזקקנו ל-12 שנים כדי להוכיח את חפותו של הנאשם ולהביא לזיכויו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully