וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדב במשטרה סייע לחבריו להעלים ראיות - ויפצה קורבן תקיפה

20.6.2015 / 21:35

בית המשפט חייב את נחמיה שרון מחסידות גור לפצות ב-125 אלף שקלים את אברהם הירשמן מ"העדה החרדית" לאחר שנטען כי שרון היה מעורב בתקיפתו. הסיבה למריבה: רצועת בתים המכונה "בתי ורשה" בשכונת מאה שערים בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שפכו נפט והציתו את הבית תוך שהם צועקים 'נשרוף אתכם חיים'". שכונת מאה שערים בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בירושלים חייב לאחרונה את נחמיה שרון מחסידות גור שהתנדב במשטרה, לשלם פיצויים בסך 125 אלף שקלים לאברהם הירשמן מ"העדה החרדית". זאת, בעקבות מעורבותו בתקיפה אלימה נגד הירשמן, כחלק מהמלחמה על השליטה ברצועת הבתים המכונה "בתי ורשה" שבשכונת מאה שערים בירושלים.

בכתב התביעה גולל הירשמן, תושב השכונה שנחשב לאחד מראשי המאבק, אירועים אלימים לכאורה נגדו ונגד משפחתו, בהם גם פוגרום שביצעו לכאורה אלמונים בביתו. "האלמונים הפכו מקרר על בנם הגדול של התובעים", נכתב בכתב התביעה, "זרקו עליו תבניות ביצים, היכו את האישה עם ברזלים, שפכו נפט על האישה ועל ילדיה והחלו להצית את הבית תוך שהם צועקים 'נשרוף אתכם חיים'".

האירוע המרכזי בתביעה אירע לפני ארבע שנים, בשיאה של מלחמת השליטה על הדירות בשכונה. הירשמן הובהל לאשפוז בבית החולים הדסה עין כרם בעיר כשכמה מעצמותיו שבורות ועל גופו ופניו חבלות רבות. לדבריו, בעת שהלך ברחוב עצרה לידו משאית וממנה יצאו כעשרה חרדים רעולי פנים שהחלו להכותו באלות - עד שדימם.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
אחרי שקיבל דיווחים על פרטי האירוע - שרון התקשר לחברו ואמר לו "להעלים את הרכב"/ראובן קסטרו

בכתב האישום שהגישה מח"ש נגד שרון, נטען כי הוא ידע שאנשים המשתייכים לחסידותו מתכוונים לתקוף את הירשמן. בשל כך, הוא התקשר לראש משמרת הסיור וביקש מיוזמתו להתנדב למשמרת לילה באותו יום, תוך שציין בפניו כי "הולך להיות שמח".

מאוחר יותר באותו לילה קיבל שרון פרטים בשיחת טלפון עם חברו אודות אירוע התקיפה המתוכנן ושעתו. בתום השיחה הזו, הגיעו דיווחים למוקד 100 במשטרה שברחוב צפניה בירושלים הותקף אדם על ידי כמה אנשים. נוסף לכך, הועברו דיווחים על כיוון הנסיעה של כלי הרכב שממנו יצאו התוקפים, מספר לוחית הזיהוי ופרטים מזהים נוספים. הדיווחים גרמו לשרון לחייג לחברו ולהתריע על כך, בשיחה הוא אמר לחברו "להעלים" את כלי הרכב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מהות המריבה היא על רצועת הבתים בשכונת בתי ורשה. השכונה הוקמה בתקופה העות'מאנית למען אברכים יוצאי פולין. המשפחות זוכות ביחידות דיור זעירות בשכונה תמורת דמי מפתח או שכירות נמוכה. לחסידות גור תמיד הייתה נציגות בוועד השכונה, אך בשנים האחרונות אנשיה השיגו שליטה כמעט מלאה, מה שעורר תסיסה רבה בין הצדדים. מזה זמן רב שאנשיה של חסידות גור מתכננים להרחיב את השכונה הנמצאת באזור שבו נדל"ן הוא יקר מאוד. אך הדיירים, שרובם אינם נמנים על חסידות גור אלא שייכים לחסידויות וקהילות ירושלמיות המזוהות עם "העדה החרדית", מתנגדים. הדבר הוביל למלחמה קיצונית ואלימה בין הצדדים.

"חומר הראיות שברשותי מלמד על רשלנות המשטרה"

שרון הגיע להסדר טיעון עם מח"ש שלפיו הוא לא יורשע וירצה 140 שעות של עבודות שירות. שרון לא הגיש כתב הגנה מטעמו ובית המשפט קיבל את התביעה נגדו, חייב אותו בפיצויים להירשמן בסכום של 125 אלף שקלים והוצאות משפט בסכום של 16 אלף שקלים.

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את הירשמן מסר בתגובה: "זו רק תחילת הדרך משום שחומר הראיות שברשות מרשי מלמד על רשלנות של המשטרה שאפשרה לאירועים הללו להתרחש ולא פעלה כפי שהיה ראוי ונדרש ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully