וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה מהעיתונאי שהטוטאליות שלו גברה על כולם

יוסי לוי

19.6.2015 / 14:28

בתוך חבורה יוצאת דופן של כתבי משטרה היה אורי כהן אהרונוב, אכ"א כך קראו לו כולם, יוצא דופן בזכות עצמו. הנאמנות והמחויבות שלו לעבודה היו שם דבר, מושא להערכה ולבדיחות גם יחד

אורי כהן אהרונוב. ששון תימר,
אורי כהן אהרונוב/ששון תימר

בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת התגבשה בירושלים חבורה יוצאת דופן של כתבים לענייני משטרה. יוצאת דופן בהרכבה האנושי ויוצאת דופן מבחינת המחויבות והטוטאליות בעבודה. באותה עת הביטוי 24/7 היה מוחשי ואמיתי. עבדנו מסביב לשעון, לילות כימים, גם בשבתות ובחגים. האזנו לרשתות הקשר של המשטרה באמצעות סורק תדרים - "סקנר" - ובהתאם לאירועים רצנו לשטח. בתוך החבורה יוצאת הדופן היה אורי כהן אהרונוב, אכ"א כך קראו לו כולם, יוצא דופן בזכות עצמו.

אכ"א היה איש צבעוני, אספן של עטים ושעונים, פרנקופיל, איש ספר ותרבות, בעל חוש הומור יוצא דופן ועקרונות שקבע לעצמו. אדם נטול רוע. יושר, אמינות ונאמנות אפיינו את עבודתו ובעיקר הטוטאליות שלו לעבודה שגברה על כולנו. הוא היה צמוד ל"סקנר" יום ולילה, הלך לישון וקם איתו. "אני לא סוגר אותו", התעקש. בתקופות סוערות היה אכ"א ישן במערכת, פשוטו כמשמעו. הנאמנות והמחויבות שלו לעבודה היו שם דבר, מושא להערכה ולבדיחות גם יחד. אפשר לכתוב על אכ"א אלפי מילים. אנסה באמצעות שלושה סיפורים ללמד מעט על חוש ההומור, על הרגישות ועל העקרונות שלו.

הומור

באחת הפעמים זומנו כתבי המשטרה למטה הארצי לתדרוך לילי של השר לביטחון הפנים רוני מילוא והמפכ"ל יעקב טרנר. מילוא פנה לאכ"א: "תגיד, זה נכון מה שקראתי באחד ממדורי הרכילות שאתה יוצא עם הזמרת ריקי גל?" מבעד לענני עשן הסיגריות הביט אכ"א בשר ובלי למצמץ השיב: "אדוני השר, תסתכל עליי. אני נמוך, מקריח, ממושקף ומכריס. נראה לך הגיוני שאני יוצא עם ריקי גל?" רעמי צחוק שטפו את החדר. שבועיים לאחר מכן נישאו אכ"א וריקי גל.

עקרונות

בתחילת שנות ה-90 יצא תא כתבי המשטרה לביקור בגרמניה. ביום השני או השלישי, כחלק מהביקור הרשמי, ביקרנו במוזיאון המשטרה בברלין. תקופת השלטון הנאצי שבין 1945-1933 נמחקה כלא הייתה. אנחנו החרשנו, אבל לא אכ"א. הוא פנה לבכיר מארחינו בעל מעמד ודרגות במשטרת גרמניה ושאל אותו ללא כחל וסרק מדוע השנים הללו אינן מתועדות. הגרמני החליף צבעים, גמגם, ניסה למלמל ולהסביר. דעתו של אכ"א לא נחה. הוא קם ועזב את המקום בהפגנתיות ובכעס. רק מאוחר יותר למדנו להעריך את אכ"א ואת המעשה. ההליכה נגד הרוח היא שאפיינה אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

רגישות

אחד הפיגועים הקשים שידעה ירושלים בשנות ה-90 היה באוטובוס אגד בקו 18. המראות היו זוועתיים, צרחות ויללות האמבולנסים קרעו את האוויר והריחות של הבשר החרוך היו קשים מנשוא. אכ"א עלה לשידור חי מהמקום, דמעות עלו בעיניו אבל הוא המשיך לשדר. שידר ובכה.

אכ"א היה חלק מרכזי בהווי ובהוויה של המשטרה ושל התקשורת בישראל.

אורי כהן אהרונוב 2015-1950, יהי זכרו ברוך.

הכותב הוא עיתונאי לשעבר וחברו של אורי כהן אהרונוב.

seperator

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully