וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לוין לוואלה!NEWS: "התיירות ירדה ב-20% בעקבות 'צוק איתן'"

19.6.2015 / 0:18

בדיון חירום שכונס במשרד התיירות בעקבות הנתונים המדאיגים, הורה השר הטרי על שורת פעולות לעידוד התיירות, בהן הקלות בוויזות, שיווק אגרסיבי והנחות לחברות תעופה: "צריך להציג את ישראל כפי שלא רואים בחדשות". על החרם: "תיירות החוץ באילת קרסה, אבל לא זו הסיבה"

ריף הדולפינים באילת, 2005. GettyImages
"יש לנו פוטנציאל עצום ואתרים מדהינים". ריף הדולפינים באילת/GettyImages

מאמצים לשקם את התיירות הנכנסת לישראל: בחצי הראשון של שנת 2015 הגיעו ארצה 20% פחות תיירים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ובמשרד התיירות אומרים כי מדובר בין היתר בהשלכות של מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. במטרה למצוא דרכים לעודד מבקרים להגיע לישראל התקיימה בשבוע שעבר ישיבת חירום במשרד, בראשותו של שר התיירות הנכנס יריב לוין.

"מיד אחרי 'צוק איתן' הייתה נפילה בכמות התיירים. היה לזה משקל גדול, אין ספק", אמר אתמול (חמישי) השר לוין בריאיון לוואלה!NEWS. לדבריו, בתקופה שאחרי תום המבצע, נבלמה הירידה והורגשה התייצבות במספר הנכנסים בשערי נתב"ג. "ההתייצבות הזו נמשכה חצי שנה, ועכשיו יש ניצנים של התאוששות יותר משמעותית. עם זאת, היא איטית מדי", הוסיף. בדיון החירום הנחה השר להציב יעדים שמטרתם להגיע למצב שבו 2015 תסתיים עם נתונים דומה לאלה של 2014. "אני מאמין שנגיע לממוצע, אך כדי להגיע לשם חייבים לעשות שורה של פעולות ולפנות לקהלים חדשים. אנחנו צריכים לעשות שינויים יסודיים באסטרטגיית השיווק שלנו".

אז מה הסיבות לירידה במספרים?

"הסיבות הן שיווק לא מספיק אגרסיבי, ובעיית תקציבים".

לדברי לוין, שיווק ישראל בחו"ל צריך להיות הרבה יותר ממוקד, כדי למצות את "הפוטנציאל העצום" של המדינה, לדבריו. "יש פה אתרים מדהימים, ים, שמש ותיירות מרפא, זו מדינה שכיף לטייל בה. צריך למשל להשקיע מאמצים בקהלים שהביטחון שלהם לבוא לפה גדול יותר – כמו יהודים שאינם ישראלים, או למשל אוונגליסטים".

"לשפר את התדמית"

אתה מזהה השפעה של החרם?

"מפחידים אותנו עם החרם הזה יותר מדי. בתופעות נקודתיות צריך להילחם מלחמת חורמה באמצעות כל הכלים. אבל התופעה לא רחבה, זו לא הבעיה של התיירות. כשמסתכלים על הפעילות של ישראל בחו"ל היא צריכה להתמקד בדיפלומטיה, בהסברה ובמיתוג. עלינו להציג את ישראל היפה שלא רואים בחדשות".

לדברי לוין, בשל כך ובשל הצורך להגדיל את הפעילות השיווקית בחו"ל משרד התיירות צריך "לקבל תקצוב מתאים". בין היתר הבטיח להשיק אתר אינטרנט חדש ולחזק את שיתופי הפעולה עם מדינות אחרות. "היו לי פגישות עם שרי התיירות של פורטוגל, קפריסין ואיטליה. צריך לבנות שיתופי פעולה רלוונטיים. אנחנו צריכים לפרוץ לשוק בברזיל, זו מדינה עם קהילה נוצרית גדולה מאוד. צריך לחזק את שיתופי הפעולה גם מול המזרח הרחוק, למשל מול תיירים שמתעניינים בארכיאולוגיה. שיתופי פעולה כאלה ישפרו לנו את התדמית", אמר. לוין הוסיף כי יש להציע חבילות שישלבו ביקור בישראל ובמדינות נוספות מאגן הים התיכון. "צריך ללכת למקומות האלה ולצאת מהשבלונות".

חוף מינרל ים המלח. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
תיירים בים המלח/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

בנוסף אמר השר בריאיון כי נקודת תורפה נוספת היא מצב קווי התעופה של ישראל ומספר בתי המלון. "יש בעיה עם המזרח הרחוק. אין אף טיסה ישירה לחלקים שלמים בעולם", טען. עוד נושא שנשקל הוא הסרת חובת הוויזה עם סין והודו, דבר שלטעמו ישפר "דרמטית" את התיירות

בהתייחסו לירידה בתיירות המגיעה לאילת, אחד מהיעדים הפופולריים בישראל, הוסיף השר כי המשרד נקט בשורת פעולות שמטרתן להשיב את העיר הדרומית למפת התיירות העולמית. "תיירות החוץ לאילת קרסה לחלוטין, עד מצב שהיו רק ארבע טיסות שבועיות מחו"ל. התחלנו לתת מענק של 45 יורו לחברות התעופה על כל נוסע שמגיע הנה, וזה כבר העלה את מספר הטיסות ל-20. פרשנו רשת ביטחון למנהלי כנסים, שמשמעה החזר חלקי אם כנס מתבטל מסיבות ביטחוניות. ענף הכנסים בעבר שגשג פה ואין סיבה שלא נחזור לכך".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully