וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסו לחסל עבריין בבית עלמין: "המטען שהונח - כמו של חיזבאללה"

18.6.2015 / 16:25

המשטרה טוענת כי המטען שהונח ביפו נגד עבריין בכיר, וגרם לפציעת שני אחים באורח קל, היה מהסוג ששימש את ארגון הטרור הלבנוני נגד צה"ל. "אילו המטען היה מונח נכון, היה שינוי בכללי המשחק בעולם הפשע"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

"כמו חיזבאללה": המשטרה טוענת כי מטען החבלה שהתפוצץ אתמול (רביעי) בכניסה לבית העלמין ביפו, וגרם לפציעתם של שני אחים באורח קל, מזכיר את המטענים שבהם השתמש ארגון הטרור הלבנוני נגד כוחות צה"ל. במשטרה מעריכים שהמטען, שהתפוצץ כמה דקות לפני הלוויה שהתקיימה בבית הקברות, היה ככל הנראה מסוג "כלימגור" או "קלע" במשקל של חצי קילוגרם.

"אילו המטען היה מונח נכון על ידי המפגעים, היינו היום במקום אחר, עם מספר גדול של נפגעים ושינוי בכללי המשחק בעולם הפשע", מסר גורם במשטרת תל אביב. "המזל הוא שהמניחים לא ידעו לחשב כיצד באמת עובד מטען צד וטעו בכיוון של המטען שהוסתר בתוך שיחים. לכן, המטען פספס את היעד וכל הרסס נספג בחומה של בית העלמין, ולא בציר הגישה שלו, שלשם כוון ככל הנראה המטען".

מהחקירה הראשונית של צוות החקירה המיוחד במרחב יפתח עולה כי אתמול בערב התקיימה הלוויה של אחד מבני משפחת אבו עמרה מיפו. מדובר במשפחה גדולה המוכרת היטב למשטרה. מניחי המטען גילו כי להלוויה יגיע עבריין בכיר, שבעבר ניסו לפגוע בו ללא הצלחה. אחיו של היעד נרצח לפני כמה שנים כאשר מכונית תופת התפוצצה בכניסה לביתו של האח בשעה שהוא חלף על פניה.

ניסיון חיסול, יפו, 17 ביוני 2015. אבי כהן
זירת האירוע ביפו, אתמול/אבי כהן

מהחקירה עוד עלה כי מניחי המטען פעלו בחופזה והניחו את המטען בין השיחים בכניסה לבית העלמין. לפי ההערכות, המטען הופעל בשלט רחוק ובקרבת מקום התמקם תצפיתן. ככל הנראה, מפעילי המטען לא חישבו נכון את זמן ההמתנה הדרוש מרגע הפעלת חומר הנפץ, וכך ניצל היעד לחיסול ושני אחים תושבי העיר נפגעו. כמו כן, מאחר שהמטען לא הוטמן כנדרש, נמנע אסון כבד כשרסיסי המטען נספגו כאמור בחומת המקום ולא פגעו בנוכחים.

במשטרת תל אביב מתייחסים לאירוע בחומרה רבה. "יש כאן חציית קו אדום", מסר גורם אחר במשטרת תל אביב. "מטמיני המטען השתמשו בכלי רצח, שהיה עשוי לפגוע באזרחים תמימים רבים. אנחנו גם סבורים ששני הנפגעים לא היו יעד לפגיעה. מדובר במטען צד עוצמתי שאותו אנחנו מכירים מזירות לחימה בלבנון ולא בין ארגוני פשיעה. ולכן אנחנו מודאגים. מפקד המרחב ניצב-משנה דוד גז ומפקד המחוז ניצב בנצי סאו הנחו להשקיע את כלל המאמצים כדי לשים יד על מנחי המטען ומתכנני הפיגוע הזה. אנחנו מתייחסים לניסיון הרצח הזה כאל פיגוע פלילי, על כל המשתמע מכך".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully