וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 119 שנה: אישה תופיע על שטר אמריקני

שר האוצר האמריקני ג'ק לו החליט שב-2020 תופיע אישה על שטר של 10 דולר, במסגרת ציון מאה שנה לתיקון ה-19 בחוקה שנתן לנשים זכות הצבעה. עד סוף השנה יוחלט מי האישה, ולו הבטיח להתייעץ עם הציבור

כסף - אילוסטרציה. Artoday
מי תהיה האישה שתופיע על השטר?/Artoday

משרד האוצר של ארצות הברית החליט הלילה (חמישי) כי החל משנת 2020 תופיע אישה על שטר של עשרה דולרים. עדיין לא הוחלט מי תהיה הדמות שתעטר את השטר, אך שר האוצר האמריקני ג'ק לו הבהיר כי יתייעץ עם הציבור לגבי זהות האישה וכי ההחלטה תתקבל עד לסוף השנה. המהלך יתבצע בעקבות דרישה של ארגונים פמיניסטיים ולנוכח ציון מאה שנים לתיקון ה-19 לחוקה, שנתן לנשים זכות הצבעה.

הפעם האחרונה שבה אישה הופיעה על שטר אמריקני הייתה לפני 119 שנה, כשמרתה וושינגטון - אשתו של הנשיא הראשון ג'ורג' וושינגטון - הופיעה על שטר של דולר ב-1896. האישה הראשונה שהופיעה על שטר הייתה פוקהונטס ב-1865, כשדמותה צוירה על שטר של 20 דולרים. כמו כן, היו בעבר כמה נשים נוספות שהוטבעו במטבעות.

"אני גאה שאישה תופיע על שטר, לראשונה אחרי יותר ממאה שנה", אמר לו. הוא הודה גם שהתכנון להכניס דמות של אישה לשטר החל לפני תחילת כהונתו ב-2013. הנשיא ברק אובמה אמר בשנה שעברה כי זה "רעיון טוב" שאישה תופיע על שטר.

על כל השטרות כיום מופיעים מנהיגים אמריקנים לבנים. כשעל עשרה דולרים מתנוססת מאז 1929 דמותו של אלכסנדר המילטון, דמות מפתח במהפכה האמריקנית ושר האוצר הראשון. לפי החוק האמריקני, אדם חי לא יכול להופיע על שטר והנשיא הראשון וושינגטון חייב להישאר על שטר של דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully