וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת הנשיא בסכנין: "יהודים וערבים לא חיים במרחבים מקבילים"

18.6.2015 / 1:10

נחמה ריבלין השתתפה בטקס חגיגי במוזיאון לאמנות ערבית עכשווית, המשלב יצירות של ערבים ושל יהודים, והביעה תקווה שהפרויקט ה"מהפכני" יהפוך אבן שואבת למפגש בין הצדדים. "נוצר כאן שיתוף פעולה לא מוכר"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: שניר דבוש

מקדמת פיוס: אשת נשיא המדינה, נחמה ריבלין, השתתפה אתמול (רביעי) בטקס חנוכת המוזיאון הערבי לאמנות עכשוויות בסכנין, המשלב בתוכו יצירות של ערבים ושל יהודים. בדברים שנשאה שם הביעה תקווה שהפרויקט יצליח לסייע בקירוב הלבבות.

"זה מוזיאון מהפכני שקורא למפגש. מוזיאון שמאתגר את האמן שחי במרחב הפרטי, וקורא לו להיפגש עם אמנים אחרים, עם מרחבים אחרים", אמרה ריבלין. "חשיבותו היא שהוא בפריפריה, ושהוא מאפשר לכל האוכלוסיות לצרוך אמנות מגוונת שנמצאת לרוב במרכז הארץ". לדברי אשת הנשיא, "נוצר כאן שיתוף פעולה חדש ולא מוכר בין יהודים וערבים".

עוד ידיעות בוואלה!NEWS
שבועיים להסכם הגרעין: "השיחות במבוי סתום, אין מנוס מהארכתן"
צפו: התיעוד המלא של האירוע שבו הוכה פלסטיני בידי חיילים
בפעם השנייה השנה: פצצת דמה ליד שגרירות ישראל באורוגוואי

רעיית הנשיא: צריך להבין שיהודים וערבים הם שותפים. ערן גילווארג
ריבלין במוזיאון/ערן גילווארג

אשת הנשיא הוסיפה: "בכל אמנות יש חשיבות. היא מאפשרת דיאלוג במקום שבו פוליטיקה חוסמת. הגיע הזמן שנכיר שאנחנו לא חיים במרחבים מקבילים, אלא חולקים מרחב אחד. מרחב שבו אנחנו חייבים להיפגש, לא כזרים וכאויבים, אלא כשותפים". היא סיכמה את דבריה ואמרה שכולה שאיפה שהמוזיאון לא רק יצליח אלא גם "יהווה אבן שואבת למפגש בין יהודים לערבים".

רק שלשום התייחס הנשיא לנושא האמנות, בהקשר לסערה הפוליטית ולדיון הציבורי הער בנושא ההגבלות על התרבות והאמנות. "אמנות היא לא רכושו של מחנה כזה או אחר, של ימין או שמאל, מזרחים או אשכנזים. אוי לנו אם גם האמנות תיפול קורבן לפוליטיזציה מסוכנת מצד זה או אחר. אמנות היא לא כלי נשק, אלא כלי להידברות ולתקשורת. כלי ששובר מחיצות ולא מרים חומות. בית הנשיא פתוח כדי ליישב את ההדורות והמחלוקות למען האמנות והתרבות בישראל", אמר.

(עדכון ראשון: 21:43)

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין בפתיחת המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית סכנין, 17 ביוני 2015. ערן גילווארג
סוקרת את המוצגים/ערן גילווארג
מימין לשמאל: ומאזן גנאיים ראש העיר סכנין, סמיון בלו פיינרו מקים המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית, רעיית הנשיא הגברת נחמה ריבלין וחוסיין טארבייה מנכ"ל איגוד ערים, 17 ביוני 2015. דוברות בית הנשיא, מערכת וואלה! NEWS
ריבלין עם צוות המוזיאון בסחנין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות בית הנשיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully