וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה | מתה מסרטן אחרי שהרופאים אמרו: "הפסיקי לחפש מחלות באינטרנט"

17.6.2015 / 15:25

ברונטי דוין חיפשה מידע ברשת על מחלת הסרטן בה לקתה וגילתה שמדובר במחלה שעתידה לחזור - גם אחרי ניתוח - ולהרוג אותה. כשהיא אמרה זאת לרופאים הם ביטלו את דבריה ואמרו: "הפסיקי לחפש מידע באינטרנט". כמה חודשים אחר כך היא מתה. סיפור בדקה – הסיפורים הכי מעניינים

עריכה: קשת סידי

ברונטי דוין, נערה בת 19 מבריטניה, אובחנה בשנת 2011 כחולה בסוג מסוים של סרטן הכבד. היא עברה ניתוח שבו הוסר חלק מהכבד שלה, והרופאים אמרו לה שהיא תתאושש לחלוטין מהמחלה. אבל משהו השתבש בדרך. ברונטי ואימה ביקשו לקבל מידע נוסף על המחלה שלה, וכשלא קיבלו אותו פנו לגוגל. שם הם מצאו אגודה אמריקנית הפועלת למען חולים במחלה וגילו שמדובר בסוג נדיר מאוד של סרטן ולא רק שיש סיכויים גבוהים שהוא יחזור, הוא גם יהרוג אותה.

עם המידע הזה השתיים פנו לרופאים שלהן בבריטניה, שפשוט סירבו להתייחס למידע החדש. בשלב מסוים, הם אפילו אמרו לה בזלזול להפסיק לחפש מידע באינטרנט. אבל כפי שהסתבר בהמשך, ברונטי לא הייתה סתם היפוכונדרית. התחזית לגבי המחלה שלה אכן התממשה, ובשנת 2013 היא מתה בבית החולים. השבוע, פרסמה אמה ציוצים קורעי לב שהעלתה ברונטי לטוויטר בימיה האחרונים בניסיון להעלות את הנושא למודעות הציבורית, כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

מהו סיפור בדקה?

יש הרבה דרכים לספר סיפור, אבל סיפור טוב באמת אפשר, אפילו רצוי, לספר בכמה שפחות מילים. אנחנו בוואלה!NEWS מביאים לכם את הסיפורים הכי מעניינים של היום, עם חומרי הווידאו המעניינים והמסעירים ביותר, בלי להכביר יותר מדי במילים. אז זכרו, צוות וואלה!NEWS לשירותכם תמיד (אבל רק לדקה, כן?).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully