וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען המדינה: חוטובלי צריכה לעודד את "שוברים שתיקה"

17.6.2015 / 13:00

סגנית השר חוטובלי הורתה לפעול לביטול תערוכת "שוברים שתיקה" בציריך בטענה שהיא גורמת לדה-לגיטימציה של ישראל. אך תפקיד משרד חוץ אינו להשתיק את הארגון אלא לחזק אותו יחד עם קבוצות נוספות הפועלות למען ישראל סובלנית

ציפי חוטובלי. יואב דודקביץ'
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי/יואב דודקביץ'

לא חלפו שבועיים מאז שסגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הנחתה את שגרירינו בחו''ל להסביר לאומות עולם שהארץ כולה אך שלנו, והאיבה העולמית לישראל איננה נובעת מהכיבוש וההתנחלות, וכבר בישרו כותרות העיתונים כי הורתה לשגרירות ישראל בשוויץ לפעול לביטול תערוכת "שוברים שתיקה" בציריך. בתערוכה מוצגות עדויות חיילים על המציאות היומיומית בשטחים, כפי שחוו על בשרם במהלך שירותם הצבאי. בכך רתמה חוטובלי את משרד החוץ לקמפיין הימין, שמטרתו לסלק כל התנגדות להמשך הכיבוש וההתנחלות.

מובילי הקמפיין, בכנסת ומחוצה לה, מבקשים לקבע את הכיבוש לנצח, על ידי מזיגה גמורה בין מדינת ישראל לבין שטחי הכיבוש, באמצעות העמקת השליטה הצבאית והרחבת ההתנחלות. לפיכך, הם שבים ומאשימים ארגונים המתנגדים להמשך הכיבוש, ובכללם ''שוברים שתיקה'', כי ביקורתם בחו''ל גורמת ל"דה-לגיטימציה" של ישראל ומסכנת אותה. כך מוקעים חיילים מצפוניים, המממשים את זכותם וחובתם לחשוף מציאות שאינה זוכה לדיון ציבורי, כ"עוכרי ישראל" הפוגעים במדינה.

כאיש משרד החוץ לשעבר במשך רוב חייו הבוגרים, וכאזרח החרד לחוסנה של ישראל, איני יכול לעבור בשתיקה על הנזק החמור שגורם קמפיין זה למעמדה של ישראל בעולם. בקהילה האירופאית, באו"ם או בארה"ב לא נמתחת ביקורת על ריבוי הדעות בישראל. הם גם אינם מודאגים מפעילותם של חלקים בחברה האזרחית בישראל נגד פגיעה בזכויות אדם בכלל ונגד המשך הכיבוש בפרט. הביקורת שהם מפנים כלפי ישראל שבה וחוזרת לנושא אחד: שלילת חירותו של העם הפלסטיני בשם הכיבוש וההתנחלות.

חשוב להבין שהביקורת הזו לא תעלם על ידי השתקה של ארגוני זכויות האדם הישראלים. הקהילה הבינלאומית מתנגדת לשליטה הצבאית הישראלית, כיובל שנים, על שטחי הגדה המערבית שמעבר לקווי 1967, ועל האוכלוסייה הפלסטינית המתגוררת בהם. העולם מסרב לקבל מצב בו אומה אחת שוללת לאורך זמן ובכוח הזרוע את חירותה של אומה שכנה. ההפך הוא הנכון. כאשר ממשלת ישראל פועלת באופן המנוגד לרוח הדמוקרטיה וחופש הביטוי, להשתקת דעות המתנגדות למדיניות הכיבוש, היא תורמת במו ידיה לדה-לגיטימציה שלה בעולם. מכל אומות עולם, דווקא ישראל זקוקה ללגיטימיות בינלאומית. הרס הלגיטימיות שלה איננו נובע משבירת השתיקה של לוחמיה החרדים לגורלה, אלא מקשר ההשתקה שכופה הממשלה על אזרחיה, המקומם עלינו את העולם הנאור.

הכיבוש ושלילת חירות הפלסטינים מסכנים את מעמד ישראל בין האומות כמדינה יהודית ודמוקרטית. במציאות של מחלוקת פנימית עמוקה על המשך דרכה ועל ערכיה של ישראל, ולנוכח הביקורת החיצונית הגוברת על מדיניותה ביחס לפלסטינים, על מדינת ישראל להבטיח במה חופשית לקולות מגוונים המגיעים מתוך החברה האזרחית. לפיכך תפקידו של משרד חוץ אינו להשתיק את "שוברים שתיקה", אלא לחזק את קולם של פעיליו יחד עם קולן של קבוצות נוספות, הפועלות למען מדינת ישראל סובלנית, שאינה נסמכת על החרב לבדה, ומשחרת לשכנות של שלום עם מדינת פלסטין והאזור.

פלסטינים במעבר רפיח, רצועת עזה, 26 במאי 2015. רויטרס
הכיבוש מסכן את מעמד ישראל בין האומות/רויטרס

סגנית השר חוטובלי, אל נא תתני יד לקמפיין הדה-לגיטימציה לארגוני זכויות האדם, שבהכרח תוצאתו היא החרפת הדה-לגיטימציה של ישראל. אל נא תהפכי במשמרתך את משרד החוץ לזרוע המעמידה בספק את מחויבות ישראל לדמוקרטיה ולחופש הדעה. אל תתני למדינות העולם סיבה לראותנו כמדינה חשוכה הרודפת את מבקריה. ממשלת שוויץ, אנא המשיכי לתמוך ולשתף פעולה עם ארגוני זכויות האדם ועם כל קבוצה החותרת לבנות עתיד טוב יותר לעמי האזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully