וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשמחאת המכנסונים הגיעה לכנסת: "אנחנו לא אובייקט מיני"

עשרות הפגינו מול המשכן במחאה על האפליה המגדרית בנוגע לקוד הלבוש בבתי הספר. "מכנסיים קצרים לא גורמים להטרדות מיניות", אמרה אחת מהן, ואמה הוסיפה: "הבנות צריכות ללכת עם ארוך בגלל סטייה של כמה בנים?"

צילום: עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

מחאת המכנסונים הגיעה לכנסת: כמה עשרות תלמידי ותלמידות תיכון הפגינו הערב (שלישי) מול המשכן במחאה על מה שהגדירו כ"קוד לבוש לא שוויוני" בין בנים ובנות במערכת החינוך. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "אנחנו לא אובייקט מיני" ו"מכנסיים קצרים לא גורמים להטרדות מיניות".

"חוסמים את הרצון שלנו לשנות את החוקים של בית הספר", אמרה רומי שני בת ה-11 והוסיפה כי לא תיכנע לתכתיב המונע מבנות ללבוש מכנסיים קצרים, בשונה ממה שמקובל בקרב בנים. "אני אלבש מכנסיים קצרים. גם חברות שלי ילבשו מכנסיים קצרים". אליה הצטרפה אמה, אורנה, שאמרה: "למה בנות צריכות ללכת עם מכנסיים ארוכים - כי יש סטייה מינית לכמה מהבנים?".

עוד אמרה: "בנות כמו הבת שלי, אפילו לא בגיל 12, נכנסות לחטיבת ביניים עם גשר בשיניים, לא יודעות בכלל מה זה נשיקה או חיבוק, וכבר מדברים עליהן כאובייקט מיני? אתם לא מתביישים? אם איזו מורה תבוא ותכפיש את שמה ברבים מול הכיתה ותגיד לא ללבוש עם מכנסיים קצרים כי 'את מגרה בנים', אני תובעת אותה. אגיד לה ללכת עם מכנסיים קצרים כשחם. בדיוק כמו גברים. כי יש שוויון".

עוד בנושא
זירת הוויכוחים: מחאת המכנסונים - בעד או נגד?
למה מכנסיים קצרים מותר ומכנסונים אסור?

הפגנת המכנסונים הקצרים בגן הורדים, ירושלים. יוני 2015. נועם מושקוביץ
"די לשוביניזם". מפגינות בכנסת, אחר הצהריים (צילום: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ

רותם אלישע תלמידת י"ב מרמלה שהייתה ממארגנות המחאה אחרי שהוחלט על נוהל המפלה את הבנות מבחינת אופן הלבוש המותר, השתתפה אף היא בהפגנה. "כרגע תלמידים באים עם מכנסיים קצרים ותלמידות לא. חייב שיהיה קוד לבוש שוויוני בין תלמידים לתלמידות, חייב שלא יהיו חוקים מפלים ושלא יהיו אמירות פוגעניות". לדבריה, כמה חברות כנסת הודיעו שיצטרפו למאבק ובהן מרב מיכאלי (המחנה הציוני), וזהבה גלאון ומיכל רוזין (מרצ).

"פונות אליי בדף הפייסבוק הרבה בנות שטוענות שלא רק שהמצב בנושא לא השתפר, אלא שבתי הספר מחמירים את האכיפה של קוד הלבוש", אמרה בריאיון לוואלה!NEWS. "ההפגנה היא למען קידום קוד לבוש שוויוני, ועל מנת שיקצו משאבים לתכניות לימוד בנושא מגדר וחינוך מיני בכל בתי הספר בארץ - גם לתלמידות וגם למורות", אמרה.

מאז עלה הנושא לסדר היום, התקיימו מחאות ספונטניות של בנות, שהגיעו ללימודים במכנסיים קצרים חרף הנוהל. חלק מהמקרים הסתיימו בסילוק התלמידות. כך היה למשל בתיכון רבין באילת, העיר הכי חמה במדינה. מכתב בעניין קוד הלבוש נשלח לשר החינוך הנכנס נפתלי בנט, אולם לדברי הכותבות הוא טרם השיב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנת המכנסונים הקצרים בגן הורדים, ירושלים. יוני 2015. נועם מושקוביץ
(צילום: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ
הפגנת המכנסונים הקצרים בגן הורדים, ירושלים. יוני 2015. נועם מושקוביץ
(צילום: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ
הפגנת המכנסונים הקצרים בגן הורדים, ירושלים. יוני 2015. נועם מושקוביץ
(צילום: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully