וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בעוספיה למען הדרוזים שנמצאים בסכנה בסוריה

המפגינים ביקשו להביע הזדהות עם אחיהם בני העדה בסוריה. הם נשאו את דגלי העדה וקראו קריאות למען "אחיהם הדרוזים". מלבד האלפים בעוספיה, מאות הפגינו במג'דל שמס ובכפר כנא

מאות דרוזים מפגינים למען בני משפחותיהם בסוריה, עוספיה, 15 ביוני 2015. פורטל הכרמל, מערכת וואלה! NEWS
הפגינו למען "אחיהם הדרוזים" בסוריה, אתמול בעוספיה/מערכת וואלה! NEWS, פורטל הכרמל

אלפי דרוזים הפגינו אמש (שני) בצפון לאות הזדהות עם אחיהם בני העדה בסוריה ובמטרה להפעיל לחץ על ישראל שתפעל לסייע לדרוזים מעבר לגבול. עיקר המפגינים התאספו בעוספיה ועל פי ההערכות היו שם כ-4,000 בני אדם. המפגינים נשאו את דגלי העדה וקראו קריאות למען "אחיהם הדרוזים". במקביל, כ-600 מפגינים יצאו לרחובות במג'דל שמס שברמת הגולן, וכ-200 בני אדם הפגינו בכפר כנא שבגליל התחתון.

הדרוזים יצאו להפגין בעקבות הטבח שביצעו בשבוע שעבר אנשי ארגון ג'בהת א-נוסרה בכ-20 דרוזים סורים באזור אדלב שבצפון המדינה. עיניהם של הדרוזים בישראל נשואות בחרדה בעיקר להר הדרוזים ולבירתו סוו'דה שבדרום סוריה, שם נמצא הריכוז הגדול בעולם של בני העדה.

מאות דרוזים מפגינים למען בני משפחותיהם בסוריה, עוספיה, 15 ביוני 2015. פורטל הכרמל, מערכת וואלה! NEWS
מאות דרוזים מפגינים למען בני משפחותיהם בסוריה, עוספיה, 15 ביוני 2015/מערכת וואלה! NEWS, פורטל הכרמל

הר הדרוזים נמצא סמוך למשולש הגבולות בין סוריה, ירדן וישראל, באזור חמת גדר. לדברי השר לשעבר סאלח טריף, בהר הדרוזים חיים יותר מ-600 אלף דרוזים ועוד כ-180 אלף פליטים, ביניהם גם סונים ונוצרים שברחו אליו במהלך מלחמת האזרחים. זאת, מאחר שהיה מוגן יחסית ליתר האזורים ונותר בשליטתו של הנשיא אסד, שבו תומכות עדות המיעוטים בסוריה. בשבועות האחרונים פתחו ארגונים איסלאמיים קיצוניים במתקפה באזור, כמו גם בעיירה הדרוזית חאדר שברמת הגולן הסורית ובאזור אידליב, מה שהעלה חשש מפני טבח אפשרי.

בכירים בעדה הדרוזית בישראל ששוחחו במהלך השבוע החולף עם גורמי ביטחון על מצבם של אחיהם בהר הדרוזים, ביקשו לדאוג לחמש אותם. "מי שמדבר על הרעיון לקלוט דרוזים מסוריה בישראל לא מבין את מהות הבעיה", טענו. "אף דרוזי לא יעזוב את אדמתו. אבל מצד שני אין להם נשקים ותחמושת כדי להתמודד עם האיומים ואנחנו מצפים שמדינת ישראל כמו שאר מדינות העולם יעזרו להם להגן על עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully