וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל אישר לפתוח 70 חנויות שהיו סגורות בחברון 15 שנה"

לדברי המושל דאוד א-זעתרי, החנויות, שנסגרו מאז האינתיפאדה השנייה, ישובו לפעול ביום שישי הקרוב. עוד אמר כי צה"ל יסיר חלק ממגבלות התנועה בעיר במהלך חודש הרמדאן. גורמי ביטחון: מדובר בחנויות בודדות בלבד

חיילי צה"ל פועלים בחברון. רויטרס
חייל צה"ל בחברון/רויטרס

מושל חברון דאוד א-זעתרי אמר היום (שני) כי ישראל אישרה לפתוח 70 חנויות בבעלות של פלסטינים בעיר אחרי שהיו סגורות ב-15 השנים האחרונות. א-זעתרי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי החנויות, שנמצאות ברחוב סחלה שמתחיל באזור מערכת המכפלה ועובר דרך העיר העתיקה, ייפתחו ביום שישי.

"זאת הפעם הראשונה שצה"ל מאפשר את פתיחתן של החנויות הללו מאז תחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000", אמר א-זעתרי. אחרי הודעתו של המושל, שלושה בעלי עסקים מיהרו לפתוח את חנויותיהם, אך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, כמה חיילי צה"ל שהוצבו במקום מנעו מהם לעשות כך. לדברי א-זעתרי, צה"ל יסיר חלק ממגבלות התנועה בעיר במהלך חודש הרמדאן באמצעות פתיחת שני כבישים מדרום לעיר, שהיו סגורים במשך שנים.

גורמי ביטחון מסרו בתגובה כי לא מדובר בעשרות חנויות אלא בכמה חנויות בודדות, וכי התהליך לא החל לקראת חג הרמדאן אלא זמן רב לפניו.

לדברי גורמים בחברון, נסגרו במהלך האינתיפאדה השנייה יותר מ-500 חנויות בעיר, רובם לאורך רחוב השוהדא שבעיר העתיקה. כ-200 אלף פלסטינים מתגוררים בעיר, שבה נמצאים גם כ-80 בתים בבעלות יהודים ובהם מתגוררים כ-700 מתנחלים.

מדובר צה"ל לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully