וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: מנהיגת האפרו-אמריקנים שנולדה לבנה התפטרה

רייצ'ל דלוזל, מנהיגת ארגון השחורים NAACP בעיר ספוקיין שבוושינגטון, התפטרה מעבודתה לאחר שבסוף השבוע האחרון חשפו הוריה כי בתם אינה שחורה ומציגה עצמה כך באופן כוזב

צילום: רויטרס עריכה: קשת סידי

רייצ'ל דלוזל, מנהיגת ארגון השחורים NAACP בעיר ספוקיין שבוושינגטון, התפטרה היום (שני) מעבודתה לאחר שבסוף השבוע האחרון חשפו הוריה כי בתם אינה שחורה ומציגה עצמה כך באופן כוזב. דוליזל הגישה לארגון מכתב התפטרות ובו נימקה את החלטתה.

במכתב היא הבהירה כי מחויבותה ל"תנועת הצדק החברתי והגזעי" נותרה כפי שהייתה, אולם טענה כי "הדו שיח בנושא ברמה הבינלאומית השתנה באופן בלתי צפוי ועבר לעסוק בזהות האישית שלי על רקע הגדרת גזע ומוצא". לאחר החשיפה של הוריה ביום שבת התייחסה דוליזל בחשבון הטוויטר שלה למושג "טרנס-גזע", המתאר לדבריה אנשים ש"נולדו לגזע הלא נכון" והחליטו לבחור גזע להשתייך אליו.

רייצ'ל דוליזל, מנהיגת שחורים אמריקנית שנולדה לבנה. טוויטר, צילום מסך
דוליזל - אז והיום/צילום מסך, טוויטר

במהלך השנים הציגה עצמה דוליזל בתור אפרו-אמריקנית, אולם הציגה עצמה גם כלבנה ואף כאינדיאנית. כמו כן, כשהודיעה בעבר שאביה מגיע לביקור בעיר, נראתה עומדת לצד גבר אפרו-אמריקני מבוגר. ביום חמישי כתב מקומי שאל אותה, בהתייחס לתמונה, האם מדובר באבא שלה, והיא ענתה שכן. לאחר מכן, נשאלה אם היא אפרו-אמריקנית. "אני לא מבינה את השאלה. אמרתי לך שזה אבא שלי", ענתה. הכתב התעקש ושאל אותה: "ההורים שלך – הם לבנים?", ובתגובה היא התרחקה מהמיקרופון, הותירה במקום את הארנק והמפתחות שלה והלכה משם.

דוליזל לא עמדה רק בראש ארגון NAACP, אלא גם אקדמאית ומרצה בעניין התרבות האפרו-אמריקנית באוניברסיטת מזרח וושינגטון. כמו כן, היא מייצגת את הקהילה ואף משמשת דוברת בנושאים הנוגעים לאלימות משטרתית על רגע גזע. משפחתה סיפרה כי היא תמיד התעניינה בתרבויות שונות, אולם לא הציגה עצמה כחלק מהן. רק בשנת 2007, החלה להזדהות יותר ויותר עם הקהילה האפרו-אמריקנית והחלה להתרחק מהמשפחה. "היא לא הסבירה לנו מדוע היא מציגה זהות כוזבת", אמרה אמה, רותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully