וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומר מסוכן מאוד": מי מרעיל את הכלבים בגבעתיים?

15.6.2015 / 0:10

בסוף השבוע האחרון, כלב אחד מת ואחר נפגע קשה, לאחר ששניהם אכלו ברחוב בעיר מזון שכנראה הורעל בזרחן אורגני - החומר הכימי שמרכיב את גז העצבים סארין. לטענת בעלי הכלבים, מדובר בהרעלה מכוונת. "החומר יכול להרוג ילדים"

הרעלת בעלי חיים בגבעתיים, יוני 2015. אוהד גלמור, מערכת וואלה! NEWS
הכלב "קולי" שהורעל ונפגע קשה והמזון המורעל שממנו אכל/מערכת וואלה! NEWS, אוהד גלמור

הרעלת כלבים מכוונת בגבעתיים: כלב אחד מת בסוף השבוע האחרון וכלב נוסף אושפז במצב קשה בבית החולים הווטרינרי שבבית דגן, לאחר שאכלו אוכל ברחוב שככל הנראה היה מורעל בזרחן אורגני. לטענת בעלי הכלבים, תושבים שאינם מרוצים מגידול בעלי חיים בשכונה פגעו בהם במכוון. המשטרה פתחה בחקירת המקרה.

המקרה הראשון אירע ביום חמישי האחרון. אוהד גלמור, תושב גבעתיים בן 44, יצא בשעות הערב לטיול עם כלבו בשכונה שבה הוא מתגורר. במהלך הטיול, מבלי שהבחין בכך, אכל כלבו מזון ממגש קרטון שהונח על המדרכה. "בתוך דקות ספורות 'קולי' פשוט התחיל לרעוד", אמר גלמור. "הוא קרס לנו עוד לפני שהספקנו להגיע הביתה. מיד הבנו שזה הרעלה ופנינו אותו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן - נסיעה שלקחה לנו 35 דקות בגלל התנועה ביום חמישי".

גלמור סיפר כי במהלך הנסיעה הידרדר מצבו של הכלב. "הוא התחיל לפרכס, הופיעו לו עוויתות בגוף והרבה ריר יצא לו מהפה. התקשרנו לבית החולים, שם הכינו הכול לקראת הניתוח ובתוך שניות הוא קיבל זריקות אטרופין", אמר. בבית החולים התברר כי במזון שאכל הכלב הוכנסה תרכובת של זרחן אורגני, החומר הכימי שמרכיב את גז העצבים סארין. "עשו לו שטיפת קיבה והוא הורדם והונשם במשך כל הלילה", הוסיף בעל הכלב.

עוד בוואלה חדשות:
השוטר שהכה חייל יוצא אתיופיה לא יואשם; משפחתו: "נבעיר את השטח"
הערכה: "בתוך שבועיים - כתבי אישום ראשונים בפרשה 512"
אחרי כשמונה חודשים: חללית המחקר "פילאי" שלחה אות חיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מיד הבנו שזו הרעלה". בית החולים הווטרינרי בבית דגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השהות בבית החולים הווטרינרי קיבל גלמור הודעה משכניו, שבה התבשר לו כי הכלבה של השכנים אכלה את אותו מזון – ומתה. בניגוד אליו, השכנים לא הספיקו להביא אותה לבית החולים. מהמקום גם הגיעו דיווחים על חתולים שהורעלו ולאחר מכן נעלמו.

"מבדיקות המעבדה עולה כי בדמו של הכלב 'קולי' הייתה פעילות מאוד נמוכה של אנזים שזרחן אורגני פגע בו", הסביר גלמור, הוכחה נוספת לכך שמדובר בהרעלה מכוונת. במהלך סוף השבוע השתפר מצבו והתייצב. "קולי הורדם והונשם כל הלילה, ולשמחתנו הוא יצא מזה. הוא התאושש, אבל הכלבה של השכנים שלנו מתה וגם חתולים נוספים ברחוב", אמר גלמור.

לאחר שהגיעו תוצאות בדיקת המעבדה, אוהד ושכניו העבירו את המזון המורעל למשטרה וגם למעבדה הטוקסיקולוגית שבמכון הווטרינרי. "זה חומר מאוד מסוכן", הוסיף גלמור. "אם ילד היה נוגע בזה בטעות והיה מכניס את זה לפה, הוא היה מת. אנשים לא מבינים את הסכנה הזאת. הכלב שלנו ניצל, אבל הכלבה שמתה זאת טרגדיה נוראה, הילדים במשפחה פשוט שבורים. היא כל החיים גדלה ביניהם, זהו בן משפחה לכל דבר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"המעשה יכול להסתיים במוות של בני אדם"

גלמור ושכניו סבורים כי מאחורי ההרעלה עומדים תושבים שרואים בכלבים ובחתולים ברחוב מטרד ולוקחים את החוק לידיים. הוא שיבח את עבודת משטרת גבעתיים וציין כי הנושא נלקח ברצינות. במסגרת החקירה, נאספו עדויות והועברו חומרים לבדיקה של המחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ). "המשטרה צריכה למצות את החקירה, יש להם את כל הפרטים, אספו עדויות מהשכנים ואותו מגש חשוד נמצא בידיהם", הדגיש גלמור. "חשוב להביא את זה לידיעת הציבור, שאנשים יזהרו, למעשה כזה יכולות להיות השלכות הרות גורל, זה יכול להסתיים במוות של בני אדם, זהו מעשה איום ונורא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנו מודאגים ממקרים של הרעלות בעלי חיים". ד"ר משה רפאלוביץ', הווטרינר הראשי של אזור גוש דן ועיריית גבעתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
"מי שעשה את זה צריך לשבת מאחורי סורג ובריח, אני מקווה שהמשטרה תאתר את מי שעשה את זה ותביא אותו למקום הראוי לו"

ד"ר משה רפאלוביץ', הווטרינר הראשי של אזור גוש דן ועיריית גבעתיים, סיפר כי נסיבות המקרה נבדקות. "ביום חמישי, כלב אחד מת וכלב שני אושפז קשה בבית החולים הווטרינרי, ויכול להיות שגם חתולים הורעלו. בעלי הכלבים זיהו מזון חשוד שהורעל, התבקשתי להעביר את המזון הזה בדחיפות למעבדה בבית דגן כדי שיבצעו את בדיקת הרעלים. משטרת גבעתיים לוקחת את העניין ברצינות גבוהה. הם פתחו בחקירה של נסיבות ההרעלה, והם מחכים לתוצאות כדי להמשיך בחקירה".

רפאלוביץ' הסביר כי קיימת דאגה רבה בקרב השירות הווטרינרי בגוש דן ממקרים מסוג זה. "אנחנו מאוד מודאגים ממקרים כאלה של הרעלות בעלי חיים", אמר. "אני חושב שקודם כל מי שעשה את זה צריך לשבת מאחורי סורג ובריח, אני מקווה שהמשטרה תאתר את מי שעשה את זה ותביא אותו למקום הראוי לו. הרעלות כאלה הן הרעלות קשות וגורמות לסבל רב ומוות של בעלי חיים, זה דבר נורא ואיום שאנשים לוקחים לעצמם את החוק לידיים ומרשים לעצמם לפגוע בצורה אנושה בבעלי חיים".

"נעשה הכול כדי שההרעלה לא תחזור על עצמה"

רפאלוביץ' הוסיף כי ברוב המקרים, הכלבים לא יכולים לזהות אוכל מורעל. "כאשר הם ניגשים למזון מורעל הם טרף קל למרעילים. בדרך כלל היחידים שיכולים למנוע את ההרעלות הם הבעלים של הכלבים, שצריכים לשמור עליהם. מי שהולך עם הכלב שלו בצורה מסודרת עם רצועה יותר קל לו למנוע הרעלות כאלה. גם לנו כבעלי כלבים יש אחריות לשמור על הכלבים קשורים בזמן שהולכים איתם ברחוב".

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, גינה את המקרה. "שמעתי על זה בלייב, אני מכיר את האנשים", אמר קוניק. "אני גם גר לא רחוק וזה מזעזע ומחריד. בהנחה שמישהו אכן שם אוכל מורעל אני מגנה את זה בתוקף, חבל שהדברים האלה קורים ואנחנו לא יכולים לדעת מבעוד מועד שדבר כזה נעשה, אנחנו מתייחסים לזה במלוא חומרת הדין והרצינות ונעשה הכול, גם ברמה הסברתית והרתעתית, כדי שזה לא יקרה שוב".

(עדכון ראשון: 20:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully