וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות הרופאים נגד ההזנה בכפייה: "נורה לרופאים שלא לציית"

14.6.2015 / 16:58

ההסתדרות שלחה מכתב חריף לשרת המשפטים שקד ולשר לביטחון הפנים ארדן, שמקדם את החוק שלפיו תוכל המדינה להזין אסירים שובתי רעב שנשקפת להם סכנת חיים גם בניגוד להסכמתם. "מנוגד לאתיקה הרפואית בישראל ובעולם"

אסיר פלסטיני. אסור להשתמש
אסיר פלסטיני/אסור להשתמש

ההסתדרות הרפואית בישראל שלחה היום (ראשון) מכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ואל שרת המשפטים איילת שקד, והודיעה כי אינה תומכת בחוק ההזנה בכפייה של שובתי רעב. היא הבהירה כי היא תתן הוראה לרופאים שלא לציית לו. הבוקר אישרה הממשלה את הצעתו של ארדן ארדן לקדם את חוק "מניעת נזקי שביתת רעב". על פי החוק, תוכל המדינה להזין אסירים שובתי רעב שלהם נשקפת סכנת חיים גם בניגוד להסכמתם.

"הצעה זו למעשה מטילה אחריות על הרופאים לפעולה שנעשית חרף התנגדותו האקטיבית של האסיר", נכתב במכתב. "שינוי מהותי זה עומד בסתירה ובניגוד לכללי האתיקה הרפואית המקובלים הן בישראל והן בעולם כולו, ועשוי, קרוב לוודאי, להעמיד רופאים כבר בזמן הקרוב בפני דילמות קשות ומסובכות. אנו ניתן הוראה לרופאים לפעול אך ורק לפי כללי האתיקה ולא לכפות בכוח הזנה או האכלה בניגוד לרצונו של שובת רעב".

הבוקר אמר השר ארדן בישיבת הממשלה כי "בכוונתי לקדם את החוק כך שיעבור גם בכנסת בהקדם האפשרי". לדבריו, "האסירים הביטחוניים מעוניינים להפוך את שביתת הרעב לפיגוע התאבדות מסוג חדש באמצעותו יאיימו על מדינת ישראל. לא ניתן לאיש לאיים עלינו ולא נאפשר לאסירים למות בבתי הכלא שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully