וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: צו איסור יציאה לנשיא סודאן המבוקש על רצח עם

בית משפט הורה למנוע מעומר אל-בשיר, שנמצא ביוהנסבורג בפסגת האיחוד האפריקני, לצאת מהמדינה. זאת עד להחלטה בנושא צו המעצר הבינלאומי שהוציא נגדו בית הדין הפלילי בהאג בגין רצח העם בדארפור

נשיא סודאן עומר אל-בשיר בפסגת האיחוד האפריקני בדרום אפריקה, 14 ביוני 2015. רויטרס
מואשם בפשעי מלחמה וברצח עם. עומר אל-בשיר בפסגה, היום/רויטרס

בית משפט בדרום אפריקה הוציא היום (ראשון) צו איסור יציאה זמני מגבולות המדינה על נשיא סודאן עומר אל-בשיר, שנמצא ביוהנסבורג במסגרת פסגת האיחוד האפריקני. זאת עד להחלטה בעניין צו המעצר הבינלאומי שהוציא נגדו בית הדין הפלילי בהאג בגין מעורבותו ברצח העם בדארפור. עם זאת, השלטונות לא צפויים להסגיר את אל-בשיר להולנד אחרי שהבטיחו חסינות לכל המנהיגים שהגיעו לכינוס.

בית המשפט דחה את השימוע בעניינו של אל-בשיר עד למחר בשעות הבוקר והוא הפציר בממשלה בפרטוריה לנקוט את "כל הצעדים הדרושים" כדי למנוע מנשיא סודאן לעזוב את המדינה. נגד אל-בשיר תלויים אישומים שכוללים פשעי מלחמה שבוצעו בחבל דארפור בלחימה שנמשכת מאז 2003 ובמסגרתה נהרגו כ-300 אלף איש. נשיא סודאן, מצדו, מכחיש את כל ההאשמות.

בין בית הדין הפלילי בהאג לאיחוד האפריקני יש מחלוקות עמוקות. גורמים ביבשת השחורה מאשימים את בית המשפט ביחס לא הוגן כלפי מדינות פריקה והאיחוד האפריקני, שנשיאו המכהן הוא נשיא זימבבווה רוברט מוגאבה, ניסה לדחוק בבית הדין בהאג להפסיק את ההליכים המשפטיים נגד מנהיגים מכהנים. צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגד אל-בשיר מגביל מאוד את נסיעותיו מחוץ לארצו ומאז הוא מבקר רק מדינות ידידותיות באפריקה ובמזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully