וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתיופיה: מפלגת השלטון זכתה ברוב מוחץ בבחירות

לפי ספירה חלקית של הקולות, מפלגת השלטון ובעלות בריתה בפרלמנט זכו בכל 442 המושבים שנספרו עד כה. באופוזיציה התלוננו על התנכלות ודיכוי מצד הרשויות. ארה"ב: "מודאגים מהמשך המגבלות על החברה האזרחית"

אוהל הצבעה לבחירות הכלליות באתיופיה, בבירה אדיס אבבה, 24 במאי 2015. רויטרס
תחנת הצבעה באוהל בבירה אדיס אבבה/רויטרס

מפלגת השלטון באתיופיה ובעלות בריתה זכו בניצחון מוחץ בבחירות לפרלמנט שנערכו בסוף השבוע – כך עולה מספירה מוקדמות של קולות הבוחרים. עם זאת, האופוזיציה במדינה המזרח-אפריקנית טוענת כי השלטונות התנכלו לה ולא אפשרו מערכת בחירות חופשית ודמוקרטית. ראש הממשלה היילמריאם דסלן, שעומד בראש "החזית המהפכנית-דמוקרטית של העם האתיופי" הנמצאת בשלטון מזה כמעט 25 שנה, שלל את הטענות הללו.

לפי הספירה החלקית, מפלגת השלטון זכתה בכל 442 המושבים שנספרו עד כה, מתוך כלל 547 המושבים בפרלמנט. מהספירה עולה כי מפלגות האופוזיציה, שזכו רק במושב אחד בבחירות הקודמות, טרם קיבלו מנדט בבחירות הנוכחיות. תוצאות סופיות צפויות להתפרסם רק בחודש הבא.

ארצות הברית אמרה כי על המועמדים ועל המפלגות היריבות לפתור את המחלוקות בדרכי שלום ובהתאם לחוקת המדינה. עוד נאמר כי ההחלטה של הממשלה שלא לאפשר לדיפלומטים אמריקניים להשקיף על הליך הבחירות היא מצערת. "ארצות הברית עדיין מודאגת מהמשך המגבלות על החברה האזרחית, על התקשורת, על מפלגות האופוזיציה ועל הקולות וההשקפות העצמאיים", נמסר בהצהרה של מחלקת המדינה.

ארגוני זכויות אדם והאופוזיציה: הממשלה השתיקה מתנגדי שלטון

ארגוני זכויות אדם והאופוזיציה טוענים כי הממשלה השתיקה מתנגדי שלטון, כלאה בלוגרים בשל דעותיהם וזייפה את תוצאות הבחירות. מנגד, הממשלה הכחישה את ההאשמות הללו והצהירה כי היא מאפשרת את חופש הביטוי וכי הבחירות התנהלו בחופשיות. בבחירות ב-2005 זכתה האופוזיציה בהישג חסר תקדים כשקיבלה 147 מושבים, אולם רוב המועמדים שניצחו במחוזותיהם לא נכנסו לפרלמנט בשל טענות לזיוף קולות מצד המשטר.

מפלגת השלטון טוענת כי היא בנתה מחדש את המדינה לאחר מעשי ההרג הרבים והרעב ששרר במדינה תחת השלטון הסוציאליסטי בשנות ה-70. מאז גדלה ההשקעה הזרה במדינה שבה מתגוררים 96 מיליון איש והבנק העולמי צופה כי קצב הצמיחה יעמוד על 10% בשנה הקרובה. עם זאת, חלקים גדולים מהאוכלוסייה עדיין חיים בעוני רב והם לא נהנים מפירות הצמיחה הכלכלית.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully