וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם: הכוח לא דיווח למפקדיו על האירוע כמו שנראה בסרטון

13.6.2015 / 18:59

אחרי האירוע שתועד במחנה הפליטים ג'ילזון, שבו הוכה פלסטיני בידי חיילים, בודקים בחטיבת כפיר מדוע המפקדים לא מנעו את אלימות הלוחמים, אף שהפלסטיני לא היווה איום של ממש. הם צפויים לעמוד לדין משמעתי

צילום: פלסטין.טי.וי

התקרית שאירעה אתמול (שישי) במחנה הפליטים ג'ילזון שליד רמאללה, ובמהלכה תועדה הכאתו של אחד המפגינים בידי חיילים, מעוררת שאלות קשות בצה"ל. מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה אשר בן לולו, צפוי לזמן את החיילים המעורבים, שמשרתים בגדוד החרדי "נצח יהודה", לדין משמעתי בנוסף לתחקיר המבצעי בנושא.

תיעוד: חיילי צה"ל מכים פלסטיני במהלך עימותים בג'ילזון

בתחקיר המבצעי ינסו בצה"ל להבין את השתלשלות האירועים שהובילה לתגובה האלימה מצד הכוח, כפי שהיא עולה מהסרטון, ובעיקר ינסו להבין מדוע המפקדים בשטח לא מנעו את האלימות מצד הלוחמים כלפי הפלסטיני, על אף שלא היווה כלפיהם איום של ממש. כמו כן, ינסו להבין מדוע לא מסרו החיילים דיווח מדויק על התקרית למפקד החטיבה ולמפקד החטיבה המרחבית, כפי שהיא עולה מהסרטון. בנוסף לכך, יבדקו בצה"ל אם הכוח צויד באמצעי הגנה מספקים להתמודדות עם יידוי אבנים. לדברי גורמים בחטיבה, הפרקליטות הצבאית אישרה למח"ט לטפל בחיילים בדין משמעתי על בסיס הסרטון.

במקביל, לוחמים בחטיבה סיפרו גרסה משלהם לאירועים. "לא מדובר בפלסטיני תמים, שדיבר בנימוס לחיילים בשטח. הוא הקניט את הלוחמים והמשיך בזה עד שקרה מה שקרה", סיפרו. גורמי צבא אחרים אמרו כי "היה שם מצב מאוד מורכב ומוקדם מדי לשפוט אותו. מבחינת צה"ל זהו אירוע רע, אבל צריך להמתין לתום התחקיר כדי להבין את הצד של הלוחמים ומה גרם להם להתנהג ככה".

חיילי צה"ל מכים פלסטיני בכפר ג'ילזון בסמוך לרמאללה, 12 ביוני 2015. טוויטר, צילום מסך
"הפלסטיני הקניט את החיילים"/צילום מסך, טוויטר

התקרית החלה אתמול בשעות הצהריים, כשכוח מהגדוד הגיע לאזור ג'ילזון, שם היו הפרות סדר של עשרות פלסטינים. הם יידו אבנים לעבר הכביש המרכזי ופגעו בכלי רכב שחלפו במקום וכוח משטרה. במהלך הפעילות נפגע מפקד המחלקה בפניו מהשלכת אבן. לדברי גורמי צבא, "הקצין דימם בפניו וסובל עדיין מחתך חמור בפניו". הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם קיבל טיפול רפואי, ושוחרר בהמשך. מאוחר יותר הועבר דיווח מהכוח כי פלסטיני התפרע במקום, ולכן הוחלט לעצור אותו בכוח. בשעות הערב אתמול פרסמו כלי תקשורת פלסטיניים סרטון שהציג גרסה שונה מזו שדיווחו החיילים.

התקרית אירעה על רקע מאמציה של החטיבה בעשור האחרון להיאבק בדימוי השלילי שדבק בה בעקבות שורת תקריות אלימות כלפי פלסטינים, שבהן היו מעורבים מפקדים ולוחמים. עם זאת, בשנים האחרונות פחתו באופן ניכר תקריות אלו בעקבות העלאת רמת המשמעת בחטיבה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
חיילי צה"ל מכים פלסטיני בכפר ג'ילזון בסמוך לרמאללה, 12 ביוני 2015. טוויטר, צילום מסך
חיילי צה"ל מכים פלסטיני בכפר ג'ילזון בסמוך לרמאללה, 12 ביוני 2015/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully