וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא מחותן שלנו ואורן חזן אינו גיבור

11.6.2015 / 19:00

אורן חזן הוא בדיחה שכולם רוצים לשכוח ממנה. גם אם נדרוש מנתניהו לטפל בבעיה זו וגם אם נתבייש כשנשמע שחזן הוא ח"כ מהליכוד - זה לא יהפוך אותנו לתומכי שמאל אוטומטיים. תומכי ליכוד יקרים, התנערו מה''דיבוק'' שאחז בכם

אורן חזן מגיע למרכז הליכוד, יוני 2016. מגד גוזני
חה"כ אורן חזן/מגד גוזני

האגדות שהתרוצצו השבוע סביב ''דיבוק'' שהתגלה בעיירה החרדית אלעד היו כגרסה מקומית לדיבוק מסוג אחר שאחז במקביל בציבור תומכי הליכוד בישראל, החל מהרגע שבו החלו להתפרסם תחקירים על ההיסטוריה הטרום-פוליטית של מקום מספר 30 ברשימת הליכוד. דיבוק תזזיתי, שכל סוגי תקיעות השופר לא יוכלו לו.

הליכודניק המצוי, כמו גם האיש העממי שתומך בנתניהו, מתוכנת להפטיר מפיו שצף-קצף של דברי איבה מול כל ביקורת, ולו עניינית לחלוטין, שתישמע נגד נתניהו, רשימתו, מפלגתו, משפחתו או כל מה שבסביבתו. לדידם, נתניהו חף מביקורת. חסין מדרישה להצגת קבלות. הוא וכל הנלווים עליו וכל מעשי ידו - הינם כליל השלמות, ואבוי למי שינסה להשמיע דבר פקפוק. פרשת הח"כ הסורר השבוע הם ההוכחה לכך. זו ההוכחה הקטנה, הזניחה יחסית.

הנה קונפליקט לא ברור: במצטבר, תשע שנים נתניהו מכהן כראש הממשלה. עד לפני חודשיים עבדו כל אנשי הימין במרץ לשם קידום בחירתו לכהונה רביעית בראשות הממשלה. לגיטימי ומתבקש: נתניהו היה מועמד הימין היחיד. חשוב שהימין יהיה בשלטון. אבל רגע לאחר שהתברר שנתניהו ממשיך להתגורר ברחוב בלפור 3, בא השכל הישר ואמר: עכשיו העת לדרוש מנתניהו שיממש את משילותו. ימלא אחר הבטחותיו. יגשים את חזון הימין ויקיים את ההבטחות שפיזר בבחירות. נבחרת? יופי. עכשיו הבה לנו תקציבים, הבה לנו זכויות. הבה לנו בריאות, חינוך רווחה. הבה לנו תכנית מעשית, בלתי מתפשרת, למאבק בארגון BDS ובשאר גורמי החרם הבינלאומיים.

ואז קורה הדבר הבא. תומכי נתניהו הנלהבים מתקוממים ומזדעקים: האם נטרפה עליכם דעתכם? אל תחזקו את השמאל. אנשי הליכוד ותומכיהם מגוננים בחום על נתניהו, סוככים מעליו כצינה וסוחרה, ואומרים: החרם העולמי? זה ממש לא קשור אליו. הבעיות בבריאות? מה לו ולזה. המשבר שוק הדיור? איפה אתם מוצאים את הקשר בין זה לבין ביבי מלך ישראל. הכאוס ברשויות? כעת חשפתם סופית את היותכם שמאלנים. אתם בוודאי תלמידיו של אורי אבנרי.

כל אימת שנתניהו נדרש לעשות מעשים, תומכי הימין נשלטים במעין כישוף בלתי ניתן לנטרול. זוהי רטוריקת נתניהו המחנאית, שאינה מותירה מקום לביקורת, אף לא לדרישות ענייניות, אף לא לציפייה שסוף סוף יוטבו החיים בארץ הזו. עד כדי כך, שאם יזדמן לכאן תייר - לבטח יחשוב כי ראש ממשלת ישראל הוא בגלל רג'פ ארדואן, ואילו נתניהו הוא סופר ישראלי בעל ראייה היסטורית שחי בין ניו יורק וירושלים ושום תחלואה מדינית, פוליטית או חברתית, אינה קשורה אליו כל עיקר.

האמת הפשוטה, שלפיה ראש ממשלה במדינה מתוקנת אמור לספק קבלות ובהחלט ראוי לדרוש ממנו מעשים ולא סיפורים - הופכת לבדיחה בכל פעם שנתניהו עולה לשלטון. הרושם הוא, שנתניהו לא עולה כדי לשלוט ולהשפיע ולשנות. הוא והשלטון - הרי הם כשני רשויות שאין ביניהם קשר. השלטון מקולקל? ביבי יצטרף להפגין נגד. אם יבוא יהודי שומר מצוות, איש ארץ ישראל השלמה, וינסה להעלות דרישה לביטחון ביישוב שבו הוא מתגורר ביהודה ושומרון - מיד יצוצו נשמות טובות ויאמרו: אין זאת אלא שפלוני ביקר לאחרונה במשרדי שלום עכשיו, וחשבון הבנק שלו מחובר ישירות לחשבונות הבנק של האיחוד האירופי.

לתופעה הזו ישנם צאצאים, תתי קטגוריה - ואורן חזן הוא אחד מהם. לא זו הבימה לעסוק במסכת חייו של חבר הכנסת שעמד בעין הסערה, שהשתחל לכנסת בסוג של תאונת עבודה. עלילותיו הרי הן כתובות בכל כלי תקשורת ישראלי מזדמן. אולם גם כאן התברר שבמחנה אוהדי נתניהו - אין מקום לבדל ביקורת על מקום 30 בליכוד, חייזר פוליטי שהקשר בינו לבין ארץ ישראל השלמה זהה לקשר שבינו לבין ניקיון דעת. שוב יואשם כל משמיע ביקורת באובר-שמאלנות. שוב ייאמר שכל מי שמזדעזע הרי הוא בוודאי חבר לאותם מובילי הקמפיינים נגד ישראל בעולם.

השבוע גילינו אנשים שההזדהות העמוקה הזו עם כל מה שנתניהו מייצג, ממש העבירה אותם על דעתם: לאות סולידריות בין היהדות הנאמנה לגיבור ישראל ח"כ אורן חזן - התמקמה לה להקת משוררים חרדית בלשכת הח"כ בכנסת עם אקורדיון ושאר כלי שיר. הללו שרו שירי הלל לחזן שלנו, כליל המעלות ופאר המידות.

אז בואו נעשה סדר: נתניהו אינו מחותן שלנו ואורן חזן אינו גיבור השבט. נכון, נתניהו עדיף לנו עשרת מונים מראש ממשלה ממפלגת העבודה. אבל מה לעשות שאורן חזן זה סוג של בדיחה פוליטית עצובה שכולם רוצים לשכוח ממנה. אז אם נבוא לדרוש מנתניהו תוצאות ומעשים, וגם אם נכבוש פנים בבושה כשנשמע שאורן חזן הוא חבר הכנסת מטעם הליכוד - זה לא יהפוך אותנו לתומכי שמאל אוטומטיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כנס הרצליה, יוני 2015. ראובן קסטרו
עכשיו העת לדרוש מנתניהו שיממש את משילותו. נתניהו/ראובן קסטרו

אבל למה להיטפל לאורן חזנים, בשעה שכולנו ערים וחרדים לנוכח המצור הבינלאומי ההולך וסוגר על מדינת ישראל. כמו בנושאים אחרים, גם כאן מגלה נתניהו חידלון. אוזלת יד. אפס מעשה. לגמרי לא רלוונטי האם נתניהו בעד שתי מדינות לשתי עמים או שהוא בעד ארבע מדינות לחמישה עמים; מותר לחשוב שהתנהלותו בתחום זה משקפת זלזול וחוסר רצינות. מותר לדרוש ממנו למשול, לעבוד, ולעשות הכל כדי שהתופעות הרעות ימוגרו, מבלי שמיד ניתקל בתירוץ: היי, אלו ירושות מימי ממשלות רבין, שמיר וגולדה.

תומכי ליכוד יקרים, התנערו מה''דיבוק'' שאחז בכם, והבו כבוד לאינטליגנציה. נתניהו נבחר? עכשיו הוא הכתובת לכל תלונה, טרוניה או דרישה. עכשיו הזמן לבסס משילות, לגלות מנהיגות, ולטפל סוף סוף בבעיות האמתיות המאיימות על עתידה של מדינת ישראל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully