וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב תל אביב ולאור יום: מאבטחים חמושים מלווים עובדים לרכביהם

12.6.2015 / 0:15

בתחנה המרכזית הישנה, שנמצאת בהזנחה שנים ארוכות, החל בניין משרדים להפעיל יחידת אבטחה מיוחדת. יוצאי יחידות קרביות משמשים תצפיתנים ורכב אבטחה מסייר בסמטאות. במשטרה תוהים: "אנחנו לא במקסיקו או בדרום אפריקה, למה צריך את זה?"

צילום: יותם רונן עריכה: קשת סידי

מתחם התחנה המרכזית הישנה של תל אביב הפך כבר מזמן לחצר האחורית של ישראל, ועדות לכך ניתן למצוא בדרך שבה בניין משרדים באזור מאבטח את המקום ואת עובדיו. במתחם שנמצא בסמוך למתחם התחנה המרכזית הישנה פועלת יחידת אבטחה, שתפקידה הרשמי להגן על בנייני המשרדים של הבנק. בפועל, המאבטחים - כולם יוצאי יחידות קרביות החמושים באקדחים ונושאים ציוד קשר - שומרים על העובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה ואף מבצעים סיורים ברחובות כדי ליצור תחושת ביטחון בקרב העובדים, תפקיד שאמורה למלא משטרת ישראל.

אבטחת עובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
ממלאים את תפקיד המשטרה. מאבטח לצד עובדת, אתמול/ראובן קסטרו

לאחרונה זוכים עובדים המקום בליווי צמוד של המאבטחים החמושים. הם מלווים את העובדים באופן אישי עד לכלי הרכב שלהם ושומרים עליהם עד לרגע שבו כלי הרכב מתחיל לנסוע. במקביל, ישנם מאבטחים שמשמשים תצפיתנים ורכב אבטחה מסייר בסמטאות וברחובות. "אנחנו לא בשכונות הפשע של מקסיקו ואנחנו לא בדרום אפריקה, לכן לא ברור מדוע יש צורך בזה", אמר גורם במשטרה, ששמע על שירות האבטחה הצמוד של העובדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אבטחת עובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
מאבטח מחוץ לבניין המשרדים/ראובן קסטרו

המתחם שנמצא במרכז תל אביב משמש זה תקופה ארוכה כר פורה לעבריינות, שפועלת ללא כל הרתעה מצד המשטרה ומצד גורמי האכיפה האחרים. מאות יצאניות פועלות בעשרות חדרונים לאור יום ולעיני כל וסוחרי סמים ודירות למכירת סמים נמצאים בחלקים שונים של המתחם. כך מגיעים למקום גורמים עבריינים וצרכני סמים קשים, כמו גם צרכני שירותי מיין בתשלום. מצד שני, בסמוך למתחם התחנה המרכזית הישנה, בפרט מצפון לה, הולך ומתרחב מתחם העסקים של תל אביב. בנקים, מוסדות פיננסיים ובנייני משרדים הוקמו ואוכלסו בשנים האחרונות.

עם זאת, האנשים המגיעים למתחמי התעסוקה חוששים לחצות את מתחם התחנה הישנה ורבים מהם מרגישים חוסר ביטחון. בעבר דיווחו כמה עובדים כי הם הוטרדו על ידי צרכני סמים, זונות ועובדים זרים, בזמן שהיו בדרכם למקום העבודה או בדרך חזרה לביתם.

(עדכון ראשון: 20:15)

אבטחת עובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
אבטחת עובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה, יוני 2015/ראובן קסטרו
אבטחת עובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
אבטחת עובדים במתחם התחנה המרכזית הישנה, יוני 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully