וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן מקים בית דין לבישופים החשודים בהתעללות בקטינים

11.6.2015 / 18:00

טיפול רציני או טיוח? האפיפיור פרנציסקוס פסק בהחלטה תקדימית על הקמת בית דין של הוותיקן שישפוט בישופים שמואשמים באחריות להתעללות מינית בקטנים. "זה מעט מדי ומאוחר מדי", אומרים המבקרים

האפיפיור פרנציסקוס במהלך שיחה אחד הקרדינלים בותיקן, פברואר 2015. AP
האפיפיור פרנציסקוס. צעד תקדימי או מעשה טיוח?/AP

האפיפיור פרנציסקוס אישר אתמול (רביעי) בצעד תקדימי הקמת בית דין של הוותיקן שמטרתו לדון בבישופים שמואשמים בטיוח ובאי-מניעת התעללות מינית בקטינים.

בהצהרה שנמסרה מהוותיקן צוין שבית הדין יפעל בחסות "דוקטרינת האמונה של הוותיקן" ויפעל במטרה "לדון בישופים בנוגע לפשעים של ניצול מעמדם בהקשר של התעללות בקטינים".

בכך נעתר האפיפיור ללחצים שהפעילו במשך שנים קבוצות של נפגעי התעללות מינית בכנסיה שדרשו שהבישופים יישאו באחריות למעשיהם, גם אם הם לא מעורבים ישירות במקרי ההתעללות. דובר הוותיקן, פדריקו לומבארדי, אמר לכתבים ש"הבישופים עשויים לעמוד לדין גם אם הם נכשלו בנקיטת צעדים שימנעו מקרי התעללות בילדים".

עם זאת, ארגון אמריקני של נפגעי התעללות מינית מצד כמרים, SNAP, טען שהאפיפיור היה צריך ללכת רחוק יותר. "האפיפיור היה יכול לפטר עשרות בישופים שמעורבים בפרשה. במקום זאת הוא לא פיטר אפילו אחד", נמסר מטעם הארגון. לטענתו, שהאפיפיור עושה "מעט מדי ומאוחר מדי".

לעומתם היו גם קולות שבירכו על יוזמת האפיפיור. אן בארט דויל מארגון אחר שבוחן את סוגיית ההתעללות המינית של קטינים בכנסיה הקתולית, אמרה: "ההתפתחות הזו עשויה להיות משמעותית. בפעם הראשונה שורטטה מפת דרכים ברורה במטרה להעניש בישופים על עבירות משמעת מפני שאפשרו התעללות מיני בילדים".

יחד עם זאת הוסיפה דויל: "ברור לי שהדרך לא תהיה חלקה. צריך לראות כיצד הוותיקן יטפל בבכירים בארגון שלו". בית הדין יסתמך על ועדה שתורכב מ-17 אנשי דת, בהם שמונה נשים.

עוד באותו הנושא:
נוצלו מינית ע"י כמרים - ותובעים את הוותיקן
האפיפיור התנצל על ניצול הקטינים בכנסייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully