וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מאיימים: ללא תוספת 3 מיליארד שקל - נעצור המעבר לנגב

11.6.2015 / 11:16

בצה"ל דורשים את הסכום עבור מענקי סיוע לאנשי הקבע מאגפי התקשוב והמודיעין, שבסיסיהם יעברו מהמרכז לדרום, אך באוצר מסרבים לתוספת. קצין באכ"א: "3 מיליארד זה לא הרבה כסף כדי לתמוך במהלך לאומי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
עיר הבה"דים הנבנית בימים אלה בנגב/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כחלק מהמעבר של בסיסי צה"ל מהמרכז לנגב אמור לפרסם משרד הביטחון בחודשיים הקרובים מכרזי בניית בסיסים עבור אגף המודיעין ואגף התקשוב - שני השלבים המורכבים והחשובים ביותר בפרויקט. אלא שמחלוקת בין צה"ל למשרד האוצר מאיימת לעצור את התכנית השאפתנית: בעוד במטה הכללי דורשים שלושה מיליארד שקלים תוספת עבור "תקציב עידוד" לאנשי הקבע, במשרד האוצר מסרבים. בתגובה, בצה"ל מאיימים להשהות את המכרזים עד להודעה חדשה.

עוד בוואלה!NEWS:
צה"ל מצדיע: עיר הבה"דים בנגב תיקרא על שם שרון
הרווח הכפול מהעברת בסיסי צה"ל לנגב - תעסוקה ודיור
לקראת מעבר צה"ל לנגב: תושבי מיתר מתנגדים להרחבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מבקר בעיר הבה"דים, בדצמבר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"משרד האוצר מצפה שנפעל בשיטת 'הכול כלול', כלומר שנשתמש בתקציב הביטחון הקיים", אמר קצין בכיר באגף כוח האדם (אכ"א). "בהתחלה במשרד האוצר הכירו בצורך בתוספת, אחר כך התפרקה הממשלה, וכעת הם בונים תקציב ל-2016-2015. בשלב זה אני לא יודע מה להגיד למשרתי הקבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כדי להוריד אנשים לדרום אני צריך להעביר מסר מרגיע למשרתים"

שלושת מיליארד השקלים, "תקציב העידוד" שמבקשים בצה"ל, מיועדים להעניק תמיכה למשרתי הקבע לטווח של שבע שנים ממועד המעבר של בסיסי צה"ל דרומה. הוא מיועד לכלול, בין היתר, מימון נסיעות בכביש 6 או ברכבת עבור משרתי קבע המתגוררים במרכז שיעשו "יומיות", סיוע ברכישת דיור בדרום, סיוע בשכר דירה ואף השמה תעסוקתית לבני ולבנות הזוג של המשרתים.

"אם נבנה בניינים יפים אבל אנשים לא יבואו, מה זה יעזור לנו?"

במסגרת המעבר של צה"ל דרומה, אמורים לעבור 7,500 משרתי קבע באגף המודיעין ובאגף התקשוב מהמרכז לנגב. 2,500 מתוכם הם משרתי קבע מובהק - מדרגת רב-סמל ראשון (רס"ר) ורב-סרן ומעלה. במסגרת הפרויקט כולו - הכולל גם את הקמת עיר הבה"דים והעברת בסיסי חיל האוויר - יעברו 35 אלף חיילים בסך הכול לשרת בדרום.

"כדי להוריד אנשים לדרום אני צריך להעביר מסר מרגיע למשרתים", אמר הקצין הבכיר באכ"א. "יש שתי יחידות ענק - אגף התקשוב ואגף המודיעין. הם שואלים אותנו: 'איך אני אמור לתכנן משפחה? לגדל ילדים? למצוא תעסוקה לבת הזוג?'"

לדברי הקצין, לפני יותר משנה הציג אכ"א את התכנית לראשונה. "שלושה מיליארד שקלים זה לא הרבה כסף כדי לתמוך במהלך לאומי, אבל אין אישור של האוצר לעניין הזה. אם אנחנו לא נקבל מענה לעניין הזה, זו בעיה. אם נבנה בניינים יפים אבל אנשים לא יבואו, מה זה יעזור לנו?"

גורם במשרד האוצר: "צה"ל בוחר שלא לכבד החלטת ממשלה"

גורם במשרד האוצר מסר בתגובה: "החלטת הממשלה למעבר צה"ל דרומה התייחסה במקור לשנים 2018-2017. בשלב מאוחר יותר דחה משרד הביטחון את המעבר של אגף התקשוב ואגף המודיעין לשנים 2024-2022. בהתאם לכך, התקצוב יגיע עם המעבר. כמו כן, מעבר צה"ל הוא החלטת ממשלה. אם צה"ל בוחר לא לכבד החלטת ממשלה זה אינו מונח לפתחו של משרד האוצר".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully