וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין בביקור נדיר באירופה, אך משטר הסנקציות לא צפוי להיסדק

11.6.2015 / 0:08

נשיא רוסיה הגיע לאיטליה, שם נפגש עם ראש הממשלה רנצי. על אף קבלת הפנים החמה, רומא לא עתידה להתנגד להארכת העיצומים על מוסקבה מצד האיחוד בשל המשבר באוקראינה. האפיפיור הפציר בפוטין לפעול למען השלום

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע אתמול (רביעי) לביקור באיטליה, שם פגש את ראש הממשלה מתאו רנצי, על רקע הקרע בין מוסקבה למערב בשל מעורבותה במשבר באוקראינה. לרוסיה יש יחסים טובים עם איטליה ביחס ליתר מדינות האיחוד והיא רואה ברומא כמי שמסתייגת ממשטר הסנקציות ותומכת במקום זאת בדו-שיח עם מוסקבה. עם זאת, חרף הביקור החריג של פוטין, רנצי לא הראה סימנים לכך שהוא צפוי לשבור את האחדות האירופית ביחס לעיצומים שהוטלו על רוסיה בשל סיפוח חצי האי קרים ותמיכתה בבדלנים. המפגש בין השניים התקיים לנוכח ההסלמה שחלה בשבוע שעבר במצב במזרח אוקראינה, לאחר חודשים של שקט יחסי.

שבועיים לפני החלטת האיחוד אם להמשיך בעיצומים על רוסיה, רנצי שיבח את "הידידות המסורתית בין איטליה לרוסיה", אך הבהיר כי קיימות מחלוקות על המצב באוקראינה. "אנחנו נמצאים בסיטואציה בינלאומית מסובכת, לא רק ביחס לנושאים שלא מאחדים אותנו, אלא גם בסוגיות שעלינו להיות בהן באותו הצד, החל מהאיום העולמי של הטרור", אמר ראש ממשלת איטליה בתערוכה במילאנו. שני המנהיגים הדגישו כי המפתח לפתרון המשבר הוא יישום מלא של הסכם הפסקת האש שנחתם בפברואר במינסק. לדברי רנצי, ההסכם יסיים את "המתיחות, הקשיים, ההתשה, הסנקציות והסנקציות הנגדיות".

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין במיאלנו, איטליה, 10 ביוני 2015. רויטרס
פוטין ורנצי במילאנו, אתמול/רויטרס

פוטין, שמכחיש את טענות המערב שהוא תומך במורדים, האשים במשבר את קייב. לדבריו, הממשל האוקראיני אחראי לסבב האלימות האחרון, שמטרתו היא להפעיל לחץ על האיחוד להאריך את תוקף הסנקציות. "לצערי, הסכם מינסק לא מיושם באופן מלא, רק בצורה סלקטיבית", אמר פוטין. רנצי, מצדו, השמיע נימה מפויסת בנוגע לגביע העולם בכדורגל לשנת 2018, שאמור להתקיים ברוסיה. ראש ממשלת איטליה אמר כי הוא מקווה לצפות במשחקי הנבחרת של ארצו, ובכך רמז שהוא לא ישתתף בחרם אפשרי על המשחקים לנוכח שערוריית השחיתות בהתאחדות הכדורגל הבינלאומית (פיפ"א).

נשיא רוסיה הגיע לביקור גם בקריית הוותיקן, שם נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס, ששיחק תפקיד מרכזי במשא ומתן החשאי שהתנהל בין ארצות לבין קובה, שבסופו חידשו המדינות את יחסיהן אחרי יותר מ-50 שנה. האפיפיור הפציר בפוטין להתחייב לעשות "מאמצים כנים וגדולים" למען השלום באוקראינה. בהצהרה שנמסרה מטעם הוותיקן אחרי הפגישה של השניים, שנמשכה כ-50 דקות, נאמר כי השניים הסכימו על כך שיש צורך ליצור מחדש אווירה של דו-שיח וליישם את הסכם מינסק.

(עדכון ראשון: 21:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן, 10 ביוני 2015. רויטרס
פוטין והאפיפיור בפגישתם בוותיקן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully