וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 1 ביולי: תקנות חדשות גם בנוגע לקורקינטים חשמליים

10.6.2015 / 0:08

למרות העיכוב המתמשך בנושא, שעליו דווח בוואלה!NEWS, הודיע משרד התחבורה כי לצד הרפורמה שתחול על אופניים חשמליים, יוכרזו שינויים גם בתקנות הקורקינטים החשמליים. "עצימת עיניים תביא אסונות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(ועדת הפנים של הכנסת עוסקת בהסדרת האופניים החשמליים)

משרד התחבורה מגבש בימים אלה תקנות חדשות בנושא הקורקינטים החשמליים יחד עם אנשי משרד המשפטים והן יפורסמו עד 1 ביולי – כך הבהיר אתמול (שלישי) סמנכ"ל אגף התנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור. בדיון בפני ועדת הכלכלה של הכנסת שעסקה בנושא רישוי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים הוסיף כי התקנות יכללו בין היתר חובת חבישת קסדה. את הדברים אמר בתשובה לשאלת וואלה!NEWS בנוגע לעניין ההסדרה החוקית של הכלים הללו, אחרי שנחשף כאן כי משרד התחבורה לא עמד ביעד שהציב לעצמו בנושא.

יצוין כי משרד התחבורה התחייב בפני אותה ועדה בקדנציה הקודמת להסדיר את תקנות הקורקינטים החשמליים עד לשנת 2014, אולם הוא לא פעל בנושא בטענה שהכנסת התפזרה. עם כינונה של הכנסת החדשה הובהר שיגובשו תקנות חדשות בנושא, ואלה יפורסמו עד תחילת החודש הבא.

"עצימת העיניים של משרד התחבורה היא שמובילה לאסונות בכבישים", נטען בביקורת כלפי המשרד בישיבה שבה השתתפו ח"כ מירב בן ארי (כולנו), יעקב מרגי (ש"ס) ועופר שלח (יש עתיד). הוועדה דנה היום בין היתר בשדרוג הפרטי של מהירות האופניים החשמליים בידי גורמים שונים - חנויות ואנשים פרטיים - וזאת בניגוד למה שהתקן מאפשר במעמד הייבוא. "האופניים שמיובאים אמורים לעמוד בתקן של עד 25 קמ"ש, אלא שמשדרגים אותם לאחר מכן", הסביר פלור. "זו עצימת עיניים", השיב לו ח"כ שלח.

עוד בנושא
בקרוב: רכיבה על אופניים חשמליים - רק ברישיון
רישיון לאופניים חשמליים? הצעירים עלולים להקלע למאסר
באר שבע: חוק עזר עירוני נגד אופניים חשמליים וקורקינטים

"מי אחראי לאכוף את זה?", הקשה יו"ר הוועדה מרגי. "אם אני יכול לקחת אופניים ולשדרג אותם, אנחנו בבעיה רצינית". לדברי ח"כ בן ארי, יש להוציא לפועל את הרעיון שהוצע על ידי המשטרה ובהמשך אומץ גם על ידי המשרד לביטחון הפנים, שלפיו תחול חובת רישוי וביטוח על הרוכבים. "הם צריכים כל שנה לעשות טסט לאופניים. קנית אופניים? אתה צריך לחזור אחרי שנה ולעשות בדיקה. אם תימשך עצימת העיניים זה יביא אסונות בכבישים".

"אין שבילי אופניים, אין מדרכות כמו שצריך"

"איך ייתכן שהחוק מתיר נסיעה עד 25 קמ"ש ונהגים משדרגים"

ח"כ חאמד עמר (ישראל ביתנו) הזהיר כי ללא אכיפה, מתן סמכויות לפקחים, הגברת האכיפה וחבישת קסדות – לא תהיה התקדמות בנושא. "הנושא של האופניים החשמליים לא חדר למגזר הלא-יהודי, ואם הוא יחדור לשם, אנחנו נראה נתונים אחרים לגמרי בחומרתם. זאת, משום ששם אין שבילי אופניים, אין מדרכות כמו שצריך ותתארו לכם שילד יכול לנסוע במהירות של 40 קמ"ש בכביש צר. איפה נהיה ואיפה נעמוד? חייבים להסדיר את זה אם בחקיקה ראשית או בתקנות של שר התחבורה".

יו"ר הוועדה מרגי, מתח ביקורת על מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחק שהתחייב כבר בוועדה הקודמת לפתוח בקמפיין הסברתי בנושא האופניים החשמליים, קמפיין שלא יצא לפועל. "עד עכשיו אין קמפיין ואין דבר. משרד התחבורה צריך לתת את הדעת, איך ייתכן שהחוק מתיר נסיעה עד 25 קמ"ש ונהגים משדרגים", אמר מרגי. פלור סיכם את דבריו ואמר כי בשנה האחרונה החרים משרד התחבורה כמה אופניים וקורקינטים שלא עמדו בתקן בבתי עסק. "בנושא הנסיעה ברחובות, האחריות היא של משטרת ישראל", אמר. "מעבר לתקנות יש לזכור שיש גם אחריות עצמית של המשתמשים, ואי אפשר להתנער מזה".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully