וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו ובנגלדש חתמו על הסכם חילופי שטחים היסטורי

6.6.2015 / 23:05

שתי המדינות יישבו את המחלוקת ארוכת השנים שנסובה סביב כ-200 מובלעות, שבהן חיו 52 איש ללא תנאים בסיסיים. רוב המובלעות יעברו לשליטת המדינות שבהן הן נמצאות. התושבים יורשו לבחור היכן הם רוצים לחיות

ראשי ממשלות הודו ובנלגדש, נרנדרה מודי ושייח חסינה, בטקס חתימה על הסכם חילופי שטחים, 6 ביוני 2015. רויטרס
ראש ממשלת בנגלדש חסינה וראש ממשלת הודו מודי בטקס חתימת ההסכם, היום/רויטרס

הודו ובנגלדש חתמו היום (שבת) על הסכם לחילופי שטחים שמסדיר את הגבול ביניהן, שאורכו 4,000 קילומטרים, ואת עתידם של 52 אלף איש החיים במובלעות בשתי המדינות השכנות. זאת ארבעה עשורים אחרי שהן החלו בניסיון ליישב את המחלוקות הטריטוריאליות שמקורן מלפני יותר מ-300 שנה, אז התקיימו נסיכויות רבות באזור.

במסגרת ההסכם, שנחתם בדקה בירת בנגלדש במעמד ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ומקבילתו שייח חסינה, שתי המדינות יחליפו ביניהן כ-200 מובלעות הסמוכות לגבול, שתושביהן משוללים משירותים אזרחיים וחיים בתנאים מחפירים. 106 המובלעות ההודיות בבנגלדש ו-92 המובלעות הבנגליות בהודו היו טריטוריות זרות שהתקיימו בתחומי שתי המדינות. רובן של המובלעות יעברו לשליטת המדינה שבשטחן הן נמצאות ותושביהן יורשו להישאר או לעבור לצד השני של הגבול.

נוסף לכך, נחתמו שורת הסכמים כלכליים בסך מיליארדי דולרים, שבמסגרתם תשקיע הודו בתחום האנרגיה של שכנתה הענייה והצפופה וכן סוכם על הגברת שיתוף הפעולה הביטחוני בגבול כדי להילחם במבריחי מהגרים."הראנו הסכמה פוליטית ורצון טוב עם החתימה על ההסכם", אמר מודי, שהגיע לבנגלדש לביקור ממלכתי שיימשך יומיים, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת. חסינה, מצדה, הביעה את הערכתה לאזרחי הודו. "אני מצדיעה לכל אזרחי הודו על התמיכה בהסכם בפרלמנט", הסבירה ראש ממשלת בנגלדש.

חילופי השטחים נקבעו עוד ב-1974, בין ראש ממשלת הודו דאז אינדירה גנדי לבין מקבילה מבנגלדש, מוג'יבור רחמן. עם זאת, התהליך הופסק למשך תקופה ארוכה, אחרי שמוג'יבור נרצח ב-1975 והממשלות שקמו אחריו לא הצליחו להסכים על העברת המובלעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully