וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רעידת האדמה במלזיה - בגלל תיירים שהצטלמו בעירום"

10.6.2015 / 16:42

עשרה מטייילים שהצטלמו בעירום על הר קדוש - מואשמים כעת ע"י גורם רשמי בממשלה המלזית בגרימת רעידת אדמה קטלנית בה נהרגו לפחות 18 אנשים. ארבעה מהם כבר נמצאים במעצר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורמים רשמיים בממשלת מלזיה מאשימה קבוצת תיירים בגרימת רעידת אדמה בעוצמה 5.9 בהר קינאבאלו, הנחשב לאחד ההרים הקדושים ביותר במדינה. לטענת סגן שר המשטרה, ג'וזף פיירין קיטינגן, התיירים היו אלה שגרמו לרעידת האדמה הקטלנית בשישי האחרון - בה נהרגו לפחות 18 בני אדם - לאחר שהורידו את בגדיהם והצטלמו בעירום לרקע ההר הקדוש למקומיים.

הרשויות במלזיה מדווחות כי בין קורבנות רעידת האדמה נמצאו אזרחים ממלזיה, הפיליפינים, סין, יפן וסינגפור, ביניהם גם ילדים שיצאו לטיול באזור במסגרת בית הספר.

לפני מספר שבועות, במסגרת סיור תיירותי, עשרה תיירים הצטלמו בעירום על הר קינאבאלו והטילו את מימיהם למרגלות ההר. תמונות מהאירוע פורסמו ברשתות החברתיות, לאחר שבאותו מקום בדיוק חלה רעידת האדמה שהובילה למותם של 16 בני אדם - כשהחיפושים אחר נעדרים נוספים נמשכים. על פי הדיווח ב-BuzzFeed, סגן השר אמר כי רעידת האדמה נגרמה בעקבות חילול קדושת ההר. "זה ברור שיש קשר בין מעשי התיירים לרעידת האדמה שהביאה לנזק רב ואובדן חיי אדם", הוא אמר, "אנחנו צריכים לזכור שאסור לנו לזלזל באמונות ומנהגים מקומיים".

התמונות הפרובוקטיביות שצולמו על ההר. פייסבוק, צילום מסך
עירומים לרקע ההר המלזי/צילום מסך, פייסבוק

מדריך הטיול, שהיה אחראי על התיירים בזמן הביקור בהר הקדוש, טוען שהעשרה פרשו מהסיור והתעלמו מבקשותיו להשאיר את הבגדים עליהם. לדבריו הם כינו אותו "טיפש" וקראו לו "ללכת לעזאזל" בזמן שליווה את 27 המטיילים.

ארבעה מהתיירים נעצרו והגיעו היום לדיון ראשון בהארכבת מעצרם בבית המשפט, בו הם צפויים להיות מואשמים בגרימת מטרד לציבור. הרשויות במדינה מחפשות כעת אחרי שאר התיירים ומקוות שלא עזבו כבר את המדינה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
התמונות הפרובוקטיביות שצולמו על ההר. פייסבוק, צילום מסך
סגן השר המלזי מאמין שחילול קדושת ההר הביאה לרעידת האדמה הקטלנית/צילום מסך, פייסבוק

בין העצורים נמצאים אזרח בריטי, אזרח גרמני והאחים הקנדים לינדזי ודניאל פטרסון - שאביהם, פלויד פטרסון, סיפר לחדשות BuzzFeed שלא היה לו מושג שילדיו עשו זאת, "אין לי מה לומר. אם היית עושה דבר כזה היית מספר עליו להוריך?" הוא תהה, "אני עדיין מעכל את זה כרגע". דובר משרד החוץ הקנדי מסר ש"פקידי הקונסוליה הקנדית במלזיה נמצאים בקשר הם הרשויות המקומיות כדי לאסוף מידע ולספק סיוע לאזרחים הקנדים הנמצאים במעצר".

האחים הקנדים לינדזי ודניאלה פטרסון מוחזקים במעצר באשמת רעידת האדמה. פייסבוק, צילום מסך
לינדזי ודניאל פטרסון נעצרו לאחר שהצטלמו בעירום למרגלות ההר/צילום מסך, פייסבוק

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully