וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קורא למפלגות לשתף פעולה": אחרי המפלה, ארדואן פייסני

8.6.2015 / 13:41

נשיא טורקיה שספג מפלה בבחירות קרא למפלגות לשתף פעולה ולנהוג באחריות. "דעת האומה חשובה יותר מכל דבר אחר", אמר ארדואן בהתבטאות ראשונה אחרי היוודע תוצאות הבחירות. צפו בדיווח באולפן וואלה NEWS

עריכה: ניר חן, מעצב גרפי: אביחי ברוך

אחרי המפלה של מפלגתו בבחירות לפרלמנט הטורקי, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בחר להגיב בצורה ממלכתית ופייסנית. "הדעה של האומה שלנו חשוב מכל דבר אחר", נמסר היום (שני) בצהריים בהודעה רשמית שיצאה ממשרדו. זו התבטאות ראשונה של ארדואן מאז היוודע תוצאות הבחירות.

לראשונה מאז עלתה לשלטון ב-2002 אין למפלגת הצדק והפיתוח (AKP) רוב בפרלמנט והיא תהיה חייבת שותפה בקואליציה. ארדואן אמר שאף מפלגה לא קיבלה מנדט כדי לשלוט בלעדית וקרא לכל המפלגות לעבוד יחד כדי לשמור על היציבות במדינה. "אני מאמין שתוצאות הבחירות שלא נותנות אפשרות לאף מפלגה לשלוט בלעדית, יגרמו להן לנהוג בצורה הגיונית ובריאה".

דבריו של נשיא טורקיה, ששאף לרוב גדול בפרלמנט כדי לערוך שינויים בחוקה ולהעביר את טורקיה למשטר נשיאותי, מעידים על השלמה עם תוצאות הבחירות. הקריאה למפלגות לשתף פעולה ולנהוג באחריות הפתיעה לא מעט אנשים אחרי המעורבות הרבה שלו בקמפיין של מפלגת הצדק והפיתוח. אם לא תקום קואליציה תוך 45 יום, ארדואן רשאי להכריז על בחירות חדשות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, אפריל 2015. רויטרס
"דעת האומה חשובה מכל דבר אחר". ארדואן/רויטרס

מפלגת השלטון זכתה רק ב-40.8% מהקולות שהם 258 מנדטים מתוך 550 המושבים בפרלמנט, ולכן תצטרך קואליציה כדי לשלוט. מפלגת HDP הכורדית רשמה הישג היסטורי כשהצליחה לחצות את אחוז החסימה הגבוה (10%) ולהיכנס לפרלמנט עם 13% מקולות הבוחרים, שהם 79 מושבים. המפלגה הרפובליקאית (CHP) זכתה ברבע מהקולות וזכתה ב-132 מנדטים והמפלגה הלאומנית (MHP) הגיעה למקום השלישי לאחר שקיבלה 16.3% מהקולות, שהם 81 מושבים.

בנאום שנשא אמש בפני עשרות אלפי תומכיו במטה מפלגת השלטון באנקרה, אמר ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו כי "המנצחת בבחירות היא שוב מפלגת 'הצדק והפיתוח'". דאווטאולו הוסיף: "מפלגת AKP תמיד נאבקה עבור רצון העם. בחירת האומה היא מעל לכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully