וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הדרומית: קורבן שישי מנגיף ה-MERS, כ-2,000 בתי ספר נסגרו

8.6.2015 / 11:09

ממשלת קוריאה הדרומית מנסה להרגיע את התושבים וטוענת שהמגיפה תיעצר בקרוב, אך בינתיים מניין הקורבנות והנדבקים בנגיף ממשיך לעלות

נגיף ה-MERS מתפשט בקוריאה הדרומית, 8 ביוני 2015. רויטרס
אנשי צוות רפואי מטפלים באישה שנדבקה ה-MERS בבית החולים בדייז'ון/רויטרס

הבהלה בקוריאה הדרומית גוברת והולכת נוכח התפרצות נגיף ה-MERS (תסמונת נשימתית מזרח תיכונית). גבר בן 80 מת הבוקר (שני) בדייז'ון, 140 ק"מ מהבירה סיאול, והפך לקורבן השישי של הנגיף. האיש, שסבל מדלקת ריאות, נדבק בנגיף בבית החולים.

מניין הנדבקים בנגיף, שמקורו בערב הסעודית, ממשיך לטפס והגיע ל-87 בני אדם, אחרי שביממה האחרונה התגלו 23 חולים נוספים. הרשויות בקוריאה הדרומית מגבירות את הצעדים כדי למנוע את המשך התפשטות הנגיף. כ-2,000 בתי ספר נסגרו וכ-2,500 אנשים הושמו בהסגר.

מדובר בהתפרצות הנרחבת ביותר של הנגיף מחוץ למזרח התיכון. מרבית הקרבנות הם אנשים מבוגרים שסובלים ממחלות נלוות ומעשנים. תסמיני ההידבקות בנגיף הם קוצר נשימה, שיעול, חום גבוה ותסנין ריאתי דו-צדדי.

עוד על התפרצות ה-MERS:
האם גמלים אשמים בהפצת הנגיף הקטלני במזרח התיכון?
בשנה שעברה - חשש להתפשטות ה-MERS לארה"ב

נגיף ה-MERS מתפשט בקוריאה הדרומית, 8 ביוני 2015. רויטרס
עובדי הרכבת עוסקים בחיטוי/רויטרס

ממשלת קוריאה הדרומית נתונה לביקורת פנימית גוברת על התנהלות חסרת שקיפות ואיחור בתגובה להתפשטות המגיפה. שר האוצר צ'וי-קיונג-הוואן דחה את הביקורות במסיבת עיתונאים וטען שרשויות הבריאות מעריכות שהתפשטות המגיפה לא תימשך זמן רב. "ההשלכות של התפרצות נגיף ה-MERS כבר משפיעות על הכלכלה, אך עדיין לא במידה משמעותית", הוסיף קיונג-הווואן. מארגון הבריאות העולמי נמסר לסוכנות הידיעות הקוריאנית כי "סיאול תצליח להשתלט על המצב ולמנוע את המשך התפשטות המגפה".

במדינות השכנות החלו בפעולות מנע. במלזיה הזהירו את התושבים להימנע מנסיעות לקוריאה הדרומית וסינגפור ביטלה טיולי בתי ספר למדינה. ביפן ובסין עורכים בדיקות רפואיות בשדות התעופה לכל הנוסעים הנכנסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully