וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני סיום תפקידו: רמטכ"ל צבא ארה"ב יבקר בישראל

7.6.2015 / 8:40

יו"ר המטות המשולבים, מרטין דמפסי, יגיע מחר לביקור רשמי בישראל בפעם האחרונה במסגרת תפקידו. הוא צפוי להיפגש עם הרמטכ"ל איזנקוט ולדון עמו בהתפתחויות בסוריה, ואף יוועד עם נתניהו ועם יעלון

יו"ר המטות המשולבים גנרל מרטין דמפסי בוועידה ביטחונית בסינגפור, מאי 2014. רויטרס
ישוחח עם בכירי המטכ"ל על ההתפתחויות במזרח התיכון. דמפסי/רויטרס

בצה"ל נערכים בימים אלה לביקורו של יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, מרטין דמפסי, בישראל. דמפסי צפוי לנחות בישראל מחר (שני) בערב, כשהוא מלווה בעיתונאים, לביקורו הרשמי האחרון בטרם יסיים את תפקידו. בצה"ל נערכים לקבלת פנים חגיגית ולשורת טקסי פרידה לאורך ביקורו.

במסגרת הביקור יקיים דמפסי פגישה אישית עם הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ולאחר מכן ייפגש עם צוות רחב יותר, ובו ישתתפו בכירים במטה הכללי, ובהם ראש אגף המודיעין אלוף הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל. הצדדים צפויים לדון בהתפתחויות במזרח התיכון, בדגש על סוריה. "כלי התקשורת עוסקים בעיקר במצבו של בשאר אסד ובסיכויי משטרו לשרוד, אך יש סוגיות מטרידות יותר בכל הקשור לסוריה, והן האזרחים", אמר גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם וואלה!NEWS. "יש לכך השפעות על כל האזור".

האלוף גדי איזנקוט. דובר צה"ל
יקיימו פגישה אישית. איזנקוט/דובר צה"ל

הבית הלבן עוסק רבות בשבועות האחרונים בגיבוש מדיניות חדשה בעניין האירועים בסוריה ובהתקדמותו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בלחימה נגד ארגון חיזבאללה. כמו כן, עוסקים בבית הלבן במה שנותר מהצבא הסורי וכן בהשלכות על לבנון, על ירדן ועל האזור.

ביום שלישי אמור דמפסי לקיים פגישות עבודה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר הביטחון משה יעלון, אף שהוא מגיע כאורח של הרמטכ"ל איזנקוט. פקידים בכירים אמרו בסוף השבוע האחרון כי ביקורו של יו"ר המטות המשולבים הוא "הזדמנות טובה להוכיח בפומבי כי מערכת היחסים הביטחונית בין המדינות היא חזקה יותר מאי פעם, והשינויים במזרח התיכון הפכו את האינטרסים של המדינות להדוקים יותר במעבר".

בתום הביקור של דמפסי בישראל הוא אמור לערוך ביקורים דומים במדינות באזור. דובר הלשכה שלו סירב למסור פרטים בנושא, בשל הרגישות הביטחונית.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully