וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות משמעותית חלה בפרשת רונאל פישר

בית המשפט הטיל צו איסור פרסום גורף על כל פרטי תכנה של ההתפתחות שחלה בפרשת השחיתות שבה מעורב הפרקליט הבכיר. הוא נאשם, בין השאר, בלקיחת שוחד, במתן שוחד ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות

עריכה: ניר חן

(וואלה, הבנתי: מי נגד מי בפרשת פישר)

התפתחות משמעותית חלה לאחרונה בפרשת השחיתות הנרחבת שבה מעורב עו"ד רונאל פישר. עם זאת, בית המשפט הטיל צו איסור פרסום גורף על תכנה.

מוקדם יותר היום, בכנס לשכת עורכי הדין באילת נשאל פרקליט המדינה, שי ניצן, אם יש מקום להקל בעונשו של רב-פקד לשעבר ערן מלכה, הנאשם בפרשה, וסירב להתייחס למגעים להסדר טיעון עמו. בהמשך, אמר כי אם מלכה יורשע ייגזר עליו עונש כבד. ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני) סיימה את הפאנל כשקראה לפרקליטות לחתום על הסדר עם מלכה על מנת לטהר את המערכת מבפנים.

פרשת פישר || סיקור מיוחד בוואלה!NEWS:
צוות משטרה מיוחד יבדוק את תלונת רוזנשטיין נגד רות דוד
דנינו על פרשת פישר: בדקנו בפוליגרף שאין עוד שוטרים בלהב 433 שסרחו
ניצב בארי לוואלה!NEWS: "שותים את דמי על כלום"

עו"ד רונאל פישר, בית משפט מחוזי ירושלים, 14.05.2015. טלי מאייר
התפתחות משמעותית. עו"ד רונאל פישר/טלי מאייר

בחודש שעבר הגישה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה, בראשם עו"ד רונאל פישר ורב-פקד לשעבר ערן מלכה בגין לקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד הואשמה בשיבוש הליכי משפט ובקבלת נכסים שהושגו בפשע. גם נגד שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל, הקבלן יאיר ביטון, והאחים יוסף ואביב נחמיאס, בעלי חברת בנייה, הוגשו כתבי אישום.

על פי כתב האישום, מלכה, קצין לשעבר ביחידת להב 433, קיבל שוחד מפישר ובתמורה העביר לו מידע בנוגע לחקירות שונות שנוגעות ללקוחותיו. כתב האישום ודבריה של עדת המדינה - מזכירה במשרד של פישר ועוזרתו האישית, חשפו לכאורה כיצד עבדה השיטה. בהודעותיה סיפרה עדת המדינה כי השניים הסכימו שמלכה יעביר לפישר, ישירות או באמצעותה, חומרים הנוגעים לעבודתו של מלכה במשטרה.

ערן מלכה, בית משפט מחוזי, ירושלים. טלי מאייר
הודה בעיקר העבירות שמיוחסות לו. ערן מלכה/טלי מאייר

אלה כוללים בין היתר מידע מחקירות סמויות וגלויות (הן של יחידת להב 433 והן של יחידות אחרות שאליו הייתה לו נגישות), כמו גם מידע מודיעיני, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים, התראות לגבי מועדי הפיכת חקירה סמויה לגלויה ועוד. "את המידע האמור נהג מלכה להעביר לפישר, וזה סחר בו מול גורמים הקשורים לחקירות, תוך שיצר בפניהם מצג בדבר יכולתו לסייע להם ולהשפיע על החקירה באמצעות קשריו עם גורמי פנים במשטרה, וזאת בדרך כלל בעבור בצע כסף", נכתב באישום.

בנוסף לעדות עדת המדינה, מלכה הודה למעשה בעיקר העבירות המיוחסות לו ולפישר ומסר גרסה מפורטת לגבי החשדות. בבקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים נכתב כי "נכון לראות את פישר ומלכה כארבע זרועות של גוף עברייני - אשר ראשו אחד".

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully