וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלה מין חדש של חיות שמתות אחרי שבועיים של סקס שנמשך 14 שעות

8.6.2015 / 9:58

הכירו את הפסקוגל הטזמני - יונק כיס חדש ומתוק ובעל גישה קיצונית לרבייה - הזכרים פוצחים בשורת הזדווגוויות סוערות עם כמה שיותר נקבות, מה שמכלה את כוחותיהם וגורם למותם

צילום מסך

חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה הודיעו השבוע כי גילו מין חדש של חיית כיס שמזדווגת עד המוות. הכירו את הפסקוגל הטזמני - יונק כיס טורף בגודל של 13 ס"מ ובמשקל 90 גרם, שהתגלה באזור מבודד בצפון-מערב טזמניה.

לדברי החוקרים, גם מין זה של פסקוגל, כמו רוב המינים האחרים בסוגו, מתרבה ב"רבייה סמפלרית" - פעם בשנה הוא פוצח בסשן הזדווגות אלים ורווי טסטוסטרון עם מספר רב של נקבות, שנמשך בין שבועיים לשלושה. אקט מיני בודד שלו יכול להמשך אפילו 14 שעות. בסופם של השבועיים האלה - הוא מת.

פסקוגל טזמני. Gary Cranitch / Queensland Museum, אתר רשמי
על פי החוקרים, ישנו הסבר הגיוני כלשהו ל"משימת ההתאבדות" הזו/אתר רשמי, Gary Cranitch / Queensland Museum

"בסופו של דבר, העלייה בטסטוסטרון גורמת לשחרור של הורמוני לחץ, שגורמים למערכת החיסונית של הזכר להתמוטט והוא פשוט מת עוד לפני שהנקבה יולדת את הצאצא", הסביר החוקר אנדרו בייקר.

על פי החוקרים, ישנו הסבר הגיוני כלשהו לאסטרטגיה האבולוציונית הזו – "משימת ההתאבדות" השנתית הזו גורמת לירידה במספר הזכרים הפסקוגלים ומאפשרת לנקבות להנות מכמות מזון מספקת בכדי לגדל את הדור הבא. למרות זאת, הפסקגולים הטזמנים נמצאים בסכנת הכחדה, בשל שינויי אקלים וכריתת יערות – וגם בגלל שמדי שנה מתים כמחצית מהן בתום עונת הרבייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully