וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה בארה"ב: סוכנים החדירו עשרות כלי נשק לשדות תעופה

ראש הסוכנות הממשלתית לביטחון תחבורתי הודח מתפקידו בעקבות תרגיל, שבמהלכו סוכנים הצליחו להבריח לשדות תעופה כלי נשק וחומרי נפץ ב-67 מתוך 70 ניסיונות

נקודת בידוק ביטחוני בשדה תעופה בארה"ב, סיאטל. מרץ 2015. AP
באחד המקרים הוברחה פצצת דמה על גבו של סוכן סמוי. עמדת בידוק בסיאטל/AP

מחדל אבטחה חמור בשדות התעופה בארה"ב. המשרד להגנת המולדת הודיע שסוכנים הצליחו להבריח חומרי נפץ וכלי נשק לעשרות שדות תעופה במדינה דרך נקודות בידוק ב-67 מתוך 70 ניסיונות. במקרה אחד הצליח סוכן לעבור בהצלחה את בדיקת אנשי האבטחה אף שהסתובב עם פצצת דמה על גבו. רשת אי-בי-סי שחשפה את הסיפור הוסיפה כי רק ב-3% מהמקרים הצליחו אנשי האבטחה למנוע את הברחת הנשק בשדות התעופה שנבדקו, שחלקם העמוסים ביותר בארה"ב.

כתוצאה מהממצאים הודח מתפקידו מלווין קארוויי, ראש הסוכנות הממשלתית לביטחון תחבורתי (TSA). הסוכנות הוקמה בעקבות פיגועי 11 בספטמבר 2001 ופעלה ב-11 השנים האחרונות במטרה להקשיח את נהלי האבטחה בשדות תעופה ובמטוסים. בעקבות כשל האבטחה החמור, הודיע השר לביטחון המולדת ג'יי ג'ונסון על שינויים בנהלי האבטחה באופן מיידי, כולל בבדיקת הציוד שמשמש בסריקות, הצטיידות בציוד חדיש ואימונים קפדניים יותר לאנשי הביטחון. כמו כן, בעקבות ממצאי התרגיל כבר הוגברו פעולות האבטחה ונכנסו לתוקף נהלים חדשים.

דובר המשרד לביטחון המולדת ציין ש"כיום כל הנוסעים בטיסות עוברים תחת מערכת בטיחות איתנה שעושה שימוש בשכבות שונות של הגנה, חלקן גלויות ואחרות סמויות, לרבות איסוף מודיעין על אנשים וניתוחו, שימוש באמצעים אלקטרוניים ודלתות חזקות יותר בתא הטייס". לדבריו, "יש יותר סוכנים מוטסים והטייסים מצוידים בנשק". הדו"ח המלא של המשרד לביטחון המולדת על התרגיל עדיין בשלבי תחקיר וכתיבתו תושלם רק בהמשך הקיץ.

לקריאה נוספת:
טסים לארה"ב? בלי סמארטפון טעון לא תעלו למטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully