וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לאסון בסין: ספינה ועליה 458 בני אדם טבעה בנהר

2.6.2015 / 6:33

על פי הדיווחים, הספינה נקלעה לסערה, התהפכה ולאחר מכן טבעה. עד כה דווח על 13 ניצולים בלבד וחמש גופות נמצאו. המחלצים סיפרו כי שמעו זעקות לעזרה בוקעות מבטן הספינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ספינת נוסעים ועליה 458 בני אדם טבעה הלילה (שלישי) בנהר יאנגצה במחוז חוביי שבמרכז סין. על פי הדיווחים, הספינה נקלעה לסערה, התהפכה ולאחר מכן טבעה. עד כה דווח על 13 ניצולים בלבד ועל חמש גופות שנמצאו בנהר. פעולות החילוץ נמשכות, והצוותים במקום דיווחו כי שמעו על זעקות לעזרה שנשמעו מהספינה הטובעת.

מרבית הנוסעים היו תיירים סינים בני 50 עד 80 שיצאו לנופש שאורגן על ידי סוכנות נסיעות משנחאי. ייתכן כי מדובר באחד מהאסונות הגדולים בסין מזה שנים, אולם טרם התבררו ממדיו.

נשיא סין, שי ג'ין-פינג, הורה לרשויות שלא לחסוך במאמצי החילוץ, שעשויים להיות קשים לאור תנאי מזג האוויר הקשים השוררים במקום. כמו כן, ראש הממשלה לי קה-צ'יאנג עושה את דרכו למקום.

קפטן הספינה שרד את האסון עם מהנדס, שמסר כי כלי השיט שקע במהירות לאחר שנקלע לסופה. השניים נלקחו לחקירה על ידי המשטרה המקומית. כמו כן, הרדיו המקומי דיווח כי הספינה שקעה בשתי דקות וכי לא בוצעה שיחת מצוקה למשטרה. מדיווח אחר עולה כי שבעה בני אדם שחו לחוף כדי להתריע על הטביעה.

מלבד התיירים, היו על הספינה 47 אנשי צוות וחמישה סוכני נסיעות.

צוותי חילוץ בדרכם לספינה שטבעה בנהר היאנגצה בסין ועליה 458 בני אדם, יוני 2015. רויטרס
זירת הטביעה בנהר יאנגצה, הבוקר/רויטרס
ראש ממשלת סין לי קה-צ'יאנג בדרכו לאזור טביעת הספינה בנהר יאנגצה – 2 ביוני 2015. רויטרס
ראש ממשלת סין לי קה-צ'יאנג בדרך לזירת האסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully