וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: אישום ברצח לבעלי מפעל הטקסטיל שהתמוטט ב-2013

1.6.2015 / 21:04

1,130 בני אדם נהרגו בהתמוטטות "רנה פלאזה" שבפאתי הבירה דאקה. על פי כתב האישום החריג, העובדים הוכרחו להיכנס למבנה למרות סדקים גדולים שהתגלו בו. מאות מפעלים במדינה נסגרו בעקבות האסון

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

משטרת בנגלדש הגישה היום (שני) שני כתבי אישום נגד 42 נאשמים ברצח ובהפרת נהלי בנייה, בעקבות חקירת מותם של 1,130 בני אדם בהתמוטטות מפעל בשנת 2013. האסון בבניין "רנה פלאזה" שבפאתי הבירה דאקה נחשב לאחד מהאסונות התעשייתיים החמורים ביותר בעולם, והוא עורר ביקורת חריפה על נהלי הבטיחות במפעלי הטקסטיל בבנגלדש, היצואנית השנייה בגודלה בעולם של ביגוד.

העמדתם לדין של 42 נאשמים, כולל בעלי המבנה סוהל רנה, נחשב לצעד חריג במיוחד במדינה שתעשיית הטקסטיל בה נחשבת לבעלת השפעה חזקה במיוחד. החוקר שהוביל את הגשת כתבי האישום, ביג'וי קרישנה קאר, מסר כי מהחקירה עולה שהעובדים הוכרחו להיכנס למבנה, למרות סדקים גדולים במיוחד שהתגלו בו ביום שלפני ההתמוטטות.

אם יורשע, רנה עשוי לקבל גזר דין מוות. הוא נעצר בתום מצוד שארך ארבעה ימים, לאחר שעל פי ההערכות ניסה להימלט מהמדינה בעקבות האסון הקטלני. בדוח של הארגון הגרמני "שקיפות בינלאומית" נמסר כי 220 מפעלי טקסטיל נסגרו וכ-150 אלף בני אדם איבדו את עבודתם, בעקבות ההתמוטטות, שהובילה לגל של ביקורות מצד הרשויות במפעלים.

עוד בוואלה חדשות:
טרגדיה בגולן: אם ושני ילדיה נהרגו בתאונת דרכים
תיעוד קשה: לוחמי דאעש מענים בן 14 שסייע בפיגוע נגדם
סוף ליחסים: פריז פירקה את מנעולי האהבה

איש כוחות ההצלה מחפש אחר ניצולים בקריסת הבניין בבנגלדש, 26 באפריל 2013. רויטרס
בניין "רנה פלאזה" שקרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully