וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הכריזה על מלחמה בעישון: קנסות כבדים למעשנים במסעדות בבייג'ינג

1.6.2015 / 10:46

לפי התקנות שנכנסו לתוקפן הבוקר, העישון ייאסר במרחבים ציבורים ובקרבתם, וייאכף בחומרה, בין היתר באמצעות מוקדים אנונימיים. מי שייקנס 3 פעמים יופיע ב"רשימה שחורה" שתפורסם באתרי הממשלה

מעשנים בבייג'ינג – סין, 2015. GettyImages
נהג בבייג'ינג מעשן בשנה שעברה/GettyImages

החל מהבוקר (שני) העישון הציבורי אסור בבייג'ינג, בירת סין, עם כניסתו לתוקף של אחד מחוקי הבריאות המחמירים בתולדות המדינה. בסין יש כ-300 מיליון מעשנים, וכמיליון בני אדם מתים במדינה ממחלות הקשורות לעישון.

לפי התקנות החדשות, העישון ייאסר במרחבים ציבוריים - וגם בתוך מסעדות, משרדים, בתחבורה הציבורית ובקרבת בתי ספר ובתי חולים. החוק ייאכף באמצעות קנסות כבדים. מי שייפר את התקנות יישלם 200 יואן (כ-125 שקלים). מי שייקנס שלוש פעמים, יופיע למשך חודש ב"רשימה שחורה" שתפורסם באתר ממשלתי. קנסות כבדים במיוחד (10,000 יואן, או 6230 שקלים) יוטלו על בתי עסק שיתירו עישון בשטחם.

מעשנים בבייג'ינג – סין, 2015. GettyImages
שלט האוסר על עישון ב"קן הציפור", האצטדיון הלאומי בבייג'ינג, השבוע/GettyImages

בעבר כבר ניסתה סין להגביל את העישון באמצעות קנסות. ב-2011 הוטל איסור כלל-ארצי על עישון במקומות ציבוריים, אך לא נמצאה דרך יעילה לאכוף אותו. במסגרת החוק החדש, התקף לפי שעה רק בבירה, מבטיחה הממשלה כי הקנסות ייאכפו בחומרה, והודיעה כי הוקמו מוקדים להלשנות. כמו כן, הוקמו חשבונות ברשתות החברתיות, שבהם ניתן לפרסם תמונות של מעשנים ש"נתפסו על חם".

אנג'לה פראט, נציגת ארגון הבריאות העולמי בסין, אמרה כי "אי אפשר להגיד שמדובר בחקיקה החזקה ביותר בעולם, אבל בהחלט היא ניצבת בין החוקים החזקים, בגלל שאין בה יוצאים מן הכלל, ואין פרצות בתקנות העישון בתוך-מבנים".

בחודש שעבר אישרו המחוקקים בבייג'ינג חוק האוסר על פרסום מוצרי טבק בתקשורת, ועל פרסום סיגריות בתחבורה הציבורית ובשלטי חוצות. המכשול העיקרי העומד בפני מתנגדי העישון בסין הוא תעשיית הטבק הגדולה של המדינה, המקורבת לממשלה ומגלגלת מדי שנה מאות מיליארדי דולרים ממסים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully