וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"יתד נאמן" לנשות הטאליבן

1.6.2015 / 10:11

ברדיו "קול חי" לא תשמעו שירת נשים. ב"יום ליום" ימחקו את פרצופי שרות הממשלה ובמאה שערים יזרקו אבנים על נשים שיעברו ברחוב ב"לבוש לא צנוע". ההקצנה של החברה החרדית ביחסה לנשים, מובילה לתופעות מסוכנות כמו "נשות הטאליבן". בקיבוץ צרעה או ברעננה זה לא יכול לקרות

"משפחת טליבאן" תועדה בבית שמש. מערכת וואלה! NEWS
"משפחת טליבאן" בבית שמש/מערכת וואלה! NEWS

בשיח התקין (פוליטיקלי קורקט) הישראלי, לומר משהו ביקורתי על קהילה חרדית זו ממש סכנה. בעיקר שהכותב הוא אשכנזי או חילוני או תל אביבי. מלכתחילה יש כאן התנשאות, חוסר הבנה של "הקודים" והמנהגים בקהילה. צרות השקפה, אליטיזם, אנטישמיות. וכמובן חוסר יכולת לקבל את השונה ממך. ובכל זאת, אני לוקח כאן את הסיכון למרות שאני ספרדי מהפריפריה ברור לי שזכות זו לא תעמוד לזכותי כאן ...

ראיתי אימא עם עגלת תינוק ושתי בנות מהלכות בצהרי היום ברמת בית שמש. עטופות בגלימה שחורה ומכוסות בעוד מעטה נוסף, שחור על שחור. מה גורם לאם להתכסות כך? למה היא מחביאה את ילדותיה? מה חושבת הילדה לעצמה? מה הם ה"ערכים" הגלומים בהתנהגות הזו? מה זה אומר על הקהילה החרדית בבית שמש? מה זה קשור לחברה הישראלית? ומה אני מתערב ...

אז סלחו לי שאומר לכם שאני מזועזע מהערכים שנחשפים לעיננו במופע הזה. ונרעש מהעיוות הערכי המתחולל כאן. צניעות היא ערך חשוב מאד בתרבות. עדינות וצניעות זה דבר נפלא. מה שראיתי היא התבטלות, מחיקת זהות ואובססיה של פחד מיני והדחקת היצר. זה מתכון בדוק להפרעה נפשית ולבעיות קשות של דימוי עצמי ודימויי גוף. ואני עוד לא נכנס לנושאים כמו בניית זוגיות בריאה ויחסי מין. זה מתכון בטוח לאסון.

מה זה קשור לחברה החרדית, הרי "הטליבאן" היא כת קיצונית שכולם מגנים אותה, תאמרו בצדקנות. אני לא חושב כך, אני לא חושב שתופעה כזו יכולה לצמוח בקיבוץ צרעה או ברעננה. זו בהחלט הקצנה, אבל הקצנה על קו רצף של תרבות - הפרדה והסתרה ומחיקת הזהות המינית של נשים, שקיימת בחברה החרדית בארץ במינונים שונים. ברדיו "קול חי" לא תשמעו שירת נשים. ב"יום ליום" ימחקו את פרצופי שרות הממשלה. במאה שערים יזרקו אבנים על נשים שיעברו ברחוב בלבוש לא "צנוע", וב"יתד נאמן" יחליפו בסוכות את שלומית לשלמה. זה בהחלט עניין חרדי שקשור בהקצנה של החברה החרדית בארץ וביחסה לנשים. הקהילה הזו בבית שמש לוקחת את הדברים עוד קצת הלאה.

ומה זה ענייני? אני יהודי שחי בישראל. ואני אדם פלורליסט שמכבד דעות שונות והשקפות עולם שונות משלי. אני לא חושב שיש לי מונופול על הצדק, או שסולם הערכים שלי טוב משל זולתי. אבל ככל פלוראליסט יש לי קווים אדומים. אני לא מקבל אב שמכה את בנו. אני מתנגד למילת נשים. ונישואי בוסר בגיל צעיר מאד פסולים בעיני, למרות שיש מסורות בעדות מסוימות ובקהילות שונות שדברים אלו היו מקובלים שם במשך מאות שנים. אז מה. גם עבדות הייתה מקובלת מאות שנים. ופעם בעל היה מכה את אשתו ואף אחד לא היה עושה עניין. זה לא אומר שזה נכון וטוב.

הממשלה ה-34 כפי שפורסמה באתר חדרי חרדים, מאי 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ימחקו את פרצופי שרות הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

אני חושב שתופעת הש?לים, והרעלות, והכיסוי הקיצוני של נשים, קשור להדרה ומחיקת זהות ושליטה גברית של גברים על נשים. זה מעוות בעיני ולא ראוי, ואני מגנה את זה בכל תוקף. אני לא יודע מה אומר החוק בעניין. אבל ברור לי שלעובדים סוציאליים, פסיכולוגים ולמערכת בריאות הנפש, צפויה עבודה רבה וקשה של שנים הרבה, בניסיון לתקן מעט מן הנזק. לרפא מעט את ההשפלה והביזוי.

וראוי שכל מי שעיניו בראשו בעיקר נשים, גם דתיות וחרדיות, ייצאו באופן גלוי וחד משמעי נגד התופעה המבישה שנגלית לעינינו בראש חוצות. זו לא היהדות שאני מכיר. זו לא התרבות שגדלנו עליה. וחבל חבל על הילדות התמימות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully