וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון דרך היסטורי: ניגריה הוציאה מחוץ לחוק מילת נשים

הנשיא היוצא גודלאק ג'ונתן חתם על החוק לפני שהעביר את השרביט למחליפו המוסלמי בוהארי. לפי נתוני האו"ם, כרבע מהנשים ומהילדות במדינה עברו את ההליך המסוכן. "חדשות נפלאות ורגע היסטורי"

נשים מצביעות בבחירות לנשיאות ניגריה, מרץ 2015. AP
נשים בתור לקלפי בבחירות לנשיאות ניגריה, מרץ/AP

ממשלת ניגריה החליטה בצעד היסטורי להוציא מחוץ לחוק את מילת הנשים במדינה. החוק הפדרלי החדש, שאוסר על המנהג שבו מסירים את איברי מינה של האישה, היה אחד מהחוקים האחרונים שעליהם חתם הנשיא היוצא גודלאק ג'ונתן. ביום שישי נכנס לתפקידו מוחמדו בוהארי המוסלמי, אחרי שניצח את הנשיא המכהן בבחירות היסטוריות לפני כחודשיים. ארגוני זכויות אדם שיבחו את המהלך וטענו כי הוא "בעל חשיבות אדירה". החוק, שהועבר בסנאט כבר ב-5 במאי, אוסר גם על גברים לזנוח את נשותיהם או את ילדיהם ללא תמיכה כלכלית.

לפי נתוני האו"ם מהשנה שעברה, כרבע מהנשים בניגריה עברו את ההליך המסוכן, שעלול לגרום לעקרות, למוות בזמן היריון, לזיהום ולאובדן ההנאה המינית. המנהג הפך לבלתי-חוקי בכמה ממדינות המחוז בניגריה, אולם כעת האיסור יהיה תקף לכלל המדינה. לפי ההערכות, 125 מיליון ילדות ונשים ברחבי העולם עברו את ההליך, שנפוץ בעיקר באפריקה ובמזרח התיכון.

נשיא ניגריה היוצא גודלאק ג'ונתן מברך את מחליפו מוחמדו בוהארי בטקס ההשבעה בבירה אבוג'ה, 29 במאי 2015. רויטרס
נשיא ניגריה הנכנס בוהארי/רויטרס

החדשות על המהלך ההיסטורי בניגריה התקבלו בברכה על ידי פעילים המובילים את המאבק במילת נשים ברחבי העולם. עתה הם מקווים כי יסחוף מדינות נוספות ברחבי אפריקה, שם ההליך המסוכן עדיין חוקי ונפוץ. "אלו הן חדשות נפלאות ורגע היסטורי. אנחנו עכשיו קרובים צעד אחד נוסף לקראת סיום המנהג המזיק הזה", אמרה השרה הבריטית האחראית לפיתוח בינלאומי, ג'סטין גרינינג.

לדברי מרי וונדיה, האחראית על המאבק במילת נשים בארגון "שוויון עכשיו", להחלטה של ניגריה, המדינה המאוכלסת ביותר באפריקה, יש חשיבות גדולה, אולם יהיה צורך ליישם אותה ביעילות. "לנוכח האוכלוסייה העצומה של ניגריה, ההצבעה לטובת הנשים והילדות של ניגריה היא בעלת משמעות עצומה", אמרה וונדיה. "אנחנו מקווים שגם מדינות אפריקניות אחרות שעדיין לא אסרו על מילת נשים – בהן ליבריה, סודאן ומאלי – יפעלו כך באופן מידי ויאפשרו לכל הבנות הגנה בסיסית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully