וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באוניברסיטה העברית 11 מרצים שתוקפים מינית, כולל מקרי אונס"

במכתב שנשלח לנשיא המוסד האקדמי מעמותת "אחת מתוך אחת", שפועלת נגד אלימות מינית, נטען כי חמישה חברי סגל תקפו מינית סטודנטיות, ועוד שישה "מטרידים מילולית באופן קבוע". המשטרה תבדוק את התלונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
11 תלונות נגד מרצים, רובם ממדעי הרוח./מערכת וואלה!, צילום מסך

עמותה "אחת מתוך אחת", מיזם אינטרנטי שבו נערות ונשים מספרות על הטרדות מיניות שחוו ומטרתו להיאבק באלימות מינית, פנתה בשבוע שעבר לנשיא האוניברסיטה העברית בירושלים, פרופ' מנחם בן ששון, בדרישה להכריז על כינוס חירום של הוועד המנהל בשל "ריבוי עדויות חמורות שהובאו לידיעתנו". לפי המכתב, שנכתב על ידי גל שרגיל ותוכנו פורסם לראשונה אמש (ראשון) בחדשות ערוץ 10, חמישה מרצים מהסגל האקדמי תקפו מינית סטודנטיות, לרבות מקרה אונס, ושישה נוספים "מטרידים מילולית סטודנטיות באופן קבוע".

לדברי שרגיל, המכתב שנשלח מעלה חשדות לעבירות חמורות שנעשו במשך חודשים ארוכים. "אנחנו אוספות את המידע המדובר זה כמה חודשים. יש לנו מאגר של תוקפים מינית באוניברסיטאות ובמרכזים אקדמיים. באוניברסיטה העברית אספנו עד כה 11 תלונות נגד מרצים, רובם ממדעי הרוח. התלונות מגוונות: מאמירות מילוליות, דרך נגיעות והטרדות מיניות וכלה באונס ממש", אמרה.

היא הוסיפה כי האירועים טרם הועברו לטיפול הרשויות. לא דיברנו איתן (המתלוננות) ממש, יצא לי לדבר עם גורם מקשר של הקורבנות באוניברסיטה העברית. חשוב לי להבהיר שבאופן כללי באקדמיה יש בעיה של תקיפות מיניות, ולא רק באוניברסיטה העברית. למיטב ידיעתנו, הקורבנות לא הגישו תלונות במשטרה. שמענו בכלי התקשורת שהאוניברסיטה פנתה למשטרה, אך לא ידוע לנו על דבר כזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמשטרה נמסר כי התלונות יבדקו. "העמותה העבירה את הפרטים להנהלת האוניברסיטה, ושם ציינו כי הגיעו אליהם כמה תלונות של סטודנטיות על מרצים שמטרידים אותן והן מבקשות את התערבות האוניברסיטה. כרגע אין שמות, לא של קורבנות ולא של חשודים. קצין הביטחון של האוניברסיטה דיווח על כך למשורה, ומחר ישלח לאוניברסיטה חוקר שינסה להגיע לשמות משום שעל בסיס המידע הקיים לא ניתן לפתוח בחקירה", נמסר.

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "הפניות עליהן מדובר במכתב לא הובאו לידיעת האוניברסיטה והיא לא קיבלה שום פנייה או תלונה בנושא. האוניברסיטה פנתה לעמותת 'אחת מתוך אחת' בבקשה לקבל את המידע שבידיה, על מנת שתוכל לבדוק ולחקור את הנושא. עד כה טרם התקבלה תשובה. במקביל, הגישה האוניברסיטה תלונה למשטרת ישראל בבקשה לחקור את הנושא".

(עדכון ראשון: 22:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully