וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מינוי ארדן: בני בגין התפטר מהממשלה

31.5.2015 / 14:34

כצפוי, בגין שמונה לשר ללא תיק לפני כשבועיים נאלץ לפנות את מקומו, כך שהממשלה תמנה עשרים שרים. היום נכנסה ההתפטרות לתוקף. הוא ימשיך לכהן כחבר כנסת מן המניין

בני בגין מגיע אל משרד רה"מ, מרץ 2013. נועם מושקוביץ
התפטר, כצפוי. בני בגין/נועם מושקוביץ

בני בגין התפטר שלשום (שישי) מתפקידו כשר ללא תיק בממשלתו של בנימין נתניהו. במכתב שהוציא מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לשרים, נכתב כי ב-29 במאי "מסר השר בגין לראש הממשלה את כתב התפטרותו מהממשלה, לאחר שהודיע קודם לכן על כוונתו לעשות כן". התפטרותו תיכנס לתוקף היום, בחלוף 48 שעות מהגשת מכתב ההתפטרות.

בגין נאלץ להתפטר מתפקידו בעקבות מינויו של גלעד ארדן לתפקיד שר ביטחון הפנים, האסטרטגיה וההסברה בשבוע שעבר. ארדן היה לשר ה-21 בממשלה, ולאור התחייבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהממשלה לא תמנה יותר מ-20 שרים, נאלץ בגין להתפטר מתפקידו. הוא צפוי להמשיך לכהן כחבר כנסת מן המניין בסיעת הליכוד.

השר לביטחון הפנים והאסטרטגיה גלעד ארדן בבריתה של נכדת שר הרווחה חיים כץ, מאי 2015. ראובן קסטרו
השר גלעד ארדן בסוף השבוע/ראובן קסטרו

ארדן הושבע בשבוע שעבר לשר לביטחון הפנים, השר לנושאים אסטרטגיים ושר ההסברה, לאחר שמינויו אושר בהצבעה בכנסת ברוב של 58 תומכים לעומת 55 מתנגדים. ארדן הסביר כי "החלטתי להיענות לבקשת ראש הממשלה. בכל משרד ממשלתי אפשר לעשות המון למען הציבור, ובלבד שנותנים לך את היכולת לפעול ואת הגיבוי הנדרש לבצע מהלכים משמעותיים", הסביר.

בהודעה שפרסם בפייסבוק, אמר ארדן כי "ויתרתי בעבר על המשרד להגנת העורף (שהיה מאוד חשוב בעיניי), כיוון שלא ניתנו לי הסמכויות והתקציבים לפעול לחיזוק הנושא וגם במקרה הזה, כאשר חשבתי שלא ניתנו לי התנאים הנדרשים לחולל שינוי אמיתי במשטרה ובביטחון האישי של כולנו, העדפתי לוותר על התפקיד. כאיש המחנה הלאומי שהשקיע לא מעט כדי שננצח בבחירות זו לא הייתה החלטה קלה עבורי, אבל לא חשבתי שאני הנושא, ואיני סבור כך גם כעת".

  • עוד באותו נושא:
  • בני בגין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully