וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ראש ממשלת הודו יבקר לראשונה בישראל

31.5.2015 / 14:07

על פי כלי התקשורת בהודו, שרת החוץ הודיעה כי רה"מ נרנדרה מודי יגיע "בשנה הקרובה" לביקור ראשון בישראל מאז שכוננו היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. בחודש פברואר ביקר בהודו שר הביטחון משה יעלון

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

(בסרטון: פגישתם של מודי ונתניהו בניו יורק, בחודש ספטמבר)

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נרנדרה מודי ורה"מ נתניהו בניו יורק בחודש ספטמבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, מתכוון לבקר בשנה הקרובה בישראל - כך מדווחים כמה כלי תקשורת מובילים בהודו. על פי הדיווחים הללו, שרת החוץ ההודית, סושמה סווארג', אמרה את הדברים היום (ראשון), לאחר שהודיעה כי היא עצמה מתכוונת לבקר בקרוב בישראל, ברשות הפלסטינית ובירדן, במטרה לחזק את קשריה של הודו עם שלוש המדינות הללו. השרה ההודית אמרה כי טרם נקבע תאריך לביקורו של מודי, שיהיה הביקור הראשון של ראש ממשלת הודו בישראל מאז כינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

מודי, שנבחר ב-2014, הציב את חיזוק היחסים בין הודו לישראל כיעד מרכזי של ממשלתו. בספטמבר האחרון הוא נפגש בשולי עצרת האו"ם בניו יורק עם ראש הממשלה נתניהו, פגישת עבודה ראשונה של מנהיגי ישראל והודו מזה כעשור. במרץ השנה, לאחר ניצחונו של נתניהו בבחירות, פנה אליו מודי בעברית דרך חשבון הטוויטר שלו, בירך אותו על התוצאות והביע תקווה להמשך הידוק היחסים.

אם הביקור של מודי אכן ייצא לפועל כפי שדווח הבוקר בהודו, יהיה זה ביקור היסטורי ראשון של ראש ממשלה הודי בישראל. בעבר ביקרו בישראל שרי חוץ וראשי פרלמנט מהודו, אך ביקור של ראש ממשלה טרם התקיים. נקודת השיא ביחסי שתי המדינות עד כה הייתה ביקורו של ראש הממשלה אריאל שרון בהודו בשנת 2003. בחודש פברואר ביקר שר הביטחון, משה יעלון, בהודו, ובכך היה לשר הביטחון הישראלי הראשון שמגיע למדינה.

הודו וישראל ייסדו יחסים דיפלומטיים מלאים רק בשנות התשעים, לאחר התמוטטות הגוש המזרחי ובמקביל להתקדמות בתהליך השלום בין ישראל למדינות ערב. היחסים הקיימים כיום כוללים שיתופי פעולה פוריים בתחומי הביטחון, הכלכלה והחקלאות. בתחום המדיני, לעומת זאת, הודו דבקה לרוב בקו המסורתי שלה מזה עשרות שנים, של תמיכה בפלסטינים. בקיץ האחרון, למשל, הודו הצביעה בעד הקמת ועדה של האו"ם לחקר התנהלותו של צה"ל במבצע צוק איתן. בתחילת השנה פורסם כי ממשלתו של מודי שוקלת לשנות את מדיניות ההצבעה של הודו בפורומים בינלאומיים בנושא הישראלי-פלסטיני, אך הממשלה לא סיפקה אישור רשמי לידיעה.

לקריאה נוספת
התחממות ביחסים: הודו שוקלת לתמוך בישראל באו"ם
חנוכה שמח מהודו: ראש הממשלה בירך את היהודים בעברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully