וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזן על הנפת השלט בסמי עופר: "לא מחאה לגופו של עניין"

החברה הגיבה למחאת אוהדי מכבי חיפה ופעילי גרינפיס במהלך משחק שנערך באצטדיון בחיפה ומסרו כי חלה ירידה של 70%-90% בפליטות מבתי הזיקוק. בתל אביב הפגינו כמאה בני אדם נגד המתווה להסכם הגז

אוהדי מכבי חיפה עם שלט על סמי עופר. אדריאן הרבשטיין
"מורשת מלוכלכת שעולה בחייהם של אלפי חיפאים". האצטדיון, אמש/אדריאן הרבשטיין

חברת בתי זיקוק לנפט (בזן) התייחסה אמש (שבת) למחאת אוהדי מכבי חיפה ופעילי גרינפיס במהלך משחק שנערך אתמול באצטדיון סמי עופר בחיפה בעקבות זיהום האוויר מהמפעלים במפרץ - הנמצאים בבעלות משפחת עופר. החברה דחתה את טענות הפעילים ומסרה כי הפליטות מבתי הופחתו בשנים האחרונות "בשיעור הנע בין 70% ל-90%".

"אנחנו מביעים שאט נפש ומצרים על כך שההפגנה הייתה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. מאז הפרטת החברה בשנת 2007 ושינוי השליטה מידי הממשלה לידי החברה לישראל ומפעלים פטרוכימיים, קבוצת בזן שינתה את פניה והשקיעה מעל מיליארד שקל בשיפור הפעילות הסביבתית של הקבוצה", נמסר.

אוהדי מכבי חיפה ופעילי גרינפיס חיפה הניפו שלט ענק של סמי עופר במהלך משחק בין מכבי חיפה ועירוני קריית שמונה במחאה על השם שניתן לאצטדיון, "סמי עופר" - איש העסקים, שמשפחתו תרמה מיליונים לטובת הקמתו. הנפת השלט נערכה בשלב שבו עלו השחקנים למגרש. בשלט נראה איור של סמי עופר מאפר סיגר על אצטדיון חיפה כשברקע עשן ארובות בזן ושטרות דולרים.

בתי זיקוק נפט חיפה. ערן גילווארג
"גם מבנה אונקולוגי חדש ברמב"ם ואצטדיון המאה לא ילבינו את זיהום האוויר". בתי הזיקוק בחיפה/ערן גילווארג

מארגון גרינפיס נמסר כי הנפת השלט נערכה לרגל יום המאבק הבינלאומי נגד אנרגיות מזהמות שנערך בו-זמנית ברחבי העולם. "בזן, המשחק נגמר. גם מבנה אונקולוגי חדש ברמב"ם ואצטדיון המאה לא ילבינו את זיהום האוויר על שם משפחת עופר. את המורשת המלוכלכת הזאת שעולה בחייהם של אלפי חיפאים פשוט אי אפשר לנקות. ביחד עם אלפי אוהדים אנחנו קוראים מהמגרש הביתי לעצור את הרחבת מפעל בזן השייך למשפחת עופר", נמסר מהארגון.

ב-8 ביולי תתכנס הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים במטרה לאשר את הרחבת בזן. "אסור לאפשר לתכניות שיכפילו וישלשו את בתי הזיקוק בחיפה לעבור, ומצופה ממקבלי ההחלטות לשים סוף להשתוללות הזאת", הוסיפו בגרינפיס. "האיומים העתידיים על תושבי המפרץ נובעים משינוע, זיקוק ואחסון של דלקים מזהמים, ואנו דורשים מהממשלה לבצע מפנה אסטרטגי לפיתוח אנרגיות מתחדשות. במקום לסבסד נפט ואתרים פטרוכימיים על הממשלה לפעול מיידית לקידום אנרגיות שישמרו על אוויר נקי, בריאות הציבור והאקלים". כמו כן, הנפת השלט נערכה לרגל יום המאבק הבינלאומי נגד אנרגיות מזהמות שנערך בו-זמנית ברחבי העולם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה נגד הסכם הגז בשדרות רוטשילד בתל אביב, 30 במאי 2015. מגד גוזני
"זה בכלל לא סיפור על גז, זה קומבינות ושחיתויות". תל אביב, אמש/מגד גוזני

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) שיבח את אוהדי מכבי חיפה ואת הפעילים ואמר כי גם תרומת רבע אצטדיון כדורגל לא תסתיר את עננת הזיהום מעל נפת חיפה. "התושבים קבעו, הפעם לא ניתן לזה לעבור בשקט. מטפלים מיד במפעלים המזהמים, מנטרים את כל החומרים המסוכנים ועוצרים את הרחבת בזן", הוסיף ח"כ רוזנטל.

בתוך כך, אמש הפגינו בתל אביב כמאה בני אדם נגד המתווה המתגבש בימים אלה בתחום הגז הטבעי. המפגינים צעדו מכיכר הבימה לבית העצמאות בשדרות רוטשילד כשהם מחזיקים שלטים שעליהם נכתב "הון שלטון עולם תחתון", ו-"האם גם אתה כחלון הון שלטון?". במהלך ההפגנה חסמו המפגינים את צומת הרחובות רוטשילד ושינקין משני הכיוונים ובמקום נרשמו עומסי תנועה כבדים.

הפגנה נגד הסכם הגז בשדרות רוטשילד בתל אביב, 30 במאי 2015. מגד גוזני
"הון שלטון עולם תחתון". תל אביב, אמש/מגד גוזני

"זה בכלל לא סיפור על גז, זה קומבינות ושחיתויות", אמרה גלי פרוינד, אחת המפגינות. "הסיפור של הגז הוא המחדל הכי גדול בדור שלנו, והוא כה מסובך ומורכב שרובנו לא מבינים בכלל את כל הצדדים בו, וזה בדיוק מה שהם רוצים. לטייקונים יש היום חובה לשאוב ולתת לציבור גז טבעי והם לא עושים את זה ומאשימים אותנו, אנחנו דורשים שהגז הטבעי ששייך למדינת ישראל יוחזרו לאזרחיה. אנחנו דורשים שקיפות בהחלטות על העתיד האנרגטי של מדינת ישראל".

הפגנה נגד הסכם הגז בשדרות רוטשילד בתל אביב, 30 במאי 2015. מגד גוזני
הפגנה נגד הסכם הגז בשדרות רוטשילד בתל אביב, 30 במאי 2015/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully